Vlog: wat is een restitutiepolis?

wat is een restitutiepolis video

Onze Cilles legt in deze vlog op een smaakvolle manier uit wat een restitutiepolis inhoudt. Het is 1 van de 4 soorten zorgpolissen die er zijn voor een zorgverzekering. Met een restitutiepolis loop je nooit het risico bij te moeten betalen voor je gekregen zorg. Vrije zorgkeuze betekent zelf kunnen kiezen naar welke arts of zorgverlener je gaat, voor zowel de basisverzekering als dekkingen uit de aanvullende verzekering.

Heeft Cilles het voor jou duidelijk uitgelegd, of heb je nog vragen? Laat het ons weten in een reactie hieronder.

21 reacties

Hallo. Klopt het dat een restitutie polis duurder is dan een gewone basis verzekering. Als ik nl via internet een prijs opgave doe dan ben ik ondanks collectiviteit van mijn werkgever, voordeliger uit dan de gegevens die ik thuis gestuurd kreeg.

Hoi Hilda. Onze basisverzekering is een restitutiepolis. Het verschil in premie zit in een digitale polis of op papier. Via onze website ontvang je namelijk standaard de berekening voor onze digitale polis met onze eigen Online Gemak korting. De papieren polis is daardoor wat duurder.

Ik heb een stoma en betrek al jaren stomamateriaal van Mediq CombiCare. Nu staat er een opmerking in Mijn Ohra dat 31 december 2016 het contract met CombiCare verloopt. Wat nu?

Geen zorgen 🙂 Vanaf 1 januari is er alleen geen contract meer met CombiCare. Je hebt wel vrije zorgkeuze in 2017. Je kan daardoor zelf kiezen waar je het materiaal afhaalt. Voor een andere leverancier moet je wel van te voren akkoord aanvragen. Zo weten wij welke leverancier het levert en kan de leverancier de nota bij ons indienen. Kijk hier voor meer informatie.

Ik wil graag bij CombiCare blijven. Wat zijn de consequenties? Vorig jaar heb ik een Akte van cessie afgegeven aan CombiCare en ik heb van hun begrepen dat ze weer contact met Ohra zouden opnemen. Hoe zit dat?

Op mijn vraag van 7 december heb ik nog geen antwoord gekregen. Wat staat mij nu te doen?

Je kan gewoon bij Combicare blijven, hoor! Door onze vrije zorgkeuze in 2017 kan je terecht waar jij wil. Blijf je bij Combicare? Dan kunnen ze voor je akkoord vragen. Hier hoef je zelf niets voor de doen 🙂

Hartelijk dank voor uw antwoord. Inmiddels al weer 2 keer contact opgenomen met Combicare en vandaag te horen gekregen, dat ik bij ze kan blijven en dat zij geen akkoord hoeven te vragen. Ik kan bij hun bestellen en zij sturen de rekening naar de Ohra. Alles blijft dus bij het oude, echter in Mijn Ohra staat bij toestemming dat het contract met Combicare per 31.12.2016 verloopt. Ik blijf me dus zorgen maken. Graag uw antwoord.

Ik begrijp je gevoel. Je hoeft je geen zorgen te maken. Vanaf 2017 heb je vrije zorgkeuze! Jij kan hierdoor ook bij Combicare terecht nadat hun contract afloopt 🙂

Hartelijk dank voor uw snelle antwoord. Deze 82-jarige dame gaat vannacht gerust slapen.

Hello,

Would you please inform me in English? Please send email to my email address, I have a question about my insurance.

Hello,
Unfortunately, I can not understand dutch.
Would you please inform me if I want to have “facial hair removal (IPL)” option in my insurance, what kind of health insurance shall I apply.
For now, I have basic health insurance.
Please send emailto me, as I really do not know how to contact with OHRA.

Best regards,
Parisa

You’re absolutely right 🙂 Otherwise you can also give us a call, Parisa. You can reach us via 026-4004040. Choose option 1 in the menu. We’re happy to help!

Ik dacht dat ik vrije keuze had, maar mijn Internist-Cardioloog met Professor titel kan ik mooi helemaal zelf betalen. en de bloed en laboratorium kosten ook mooie vrije keuze

Onze vrije zorgkeuze is vanaf 2017, Peter. Volledig zelf betalen is wel gek. Gaat dit niet om je eigen risico? Jammer genoeg moeten wij dat nog wel in rekening brengen bij een vergoeding uit de basisverzekering.

Is er wat aan de restitutiepolis veranderd dan?
Ik zit bij een oog medisch centrum, maar voor elk bezoek moet ik een flink bedrag zelf betalen omdat het niet vergoed wordt. Bij navraag kan ik deze kosten alleen voorkomen door naar een door naar de OHRA geselecteerde specialist te gaan. Ik was hier eerder dit jaar nogal verbolgen over

Goed dat je het vraagt, Hans. Dit is precies wat er is veranderd 🙂 Vanaf 2017 hebben wij volledig vrije zorgkeuze. Je hoeft dan niet naar een gecontracteerde zorgverlener. Ook bij niet gecontracteerde zorgverleners vergoeden wij de kosten volledig. Wel verrekenen we vergoedingen uit de basisverzekering met het eigen risico.

Het is een helder en duidelijke uitleg .
Iedereen begrijpt deze vergelijking en kan daarmee naar de site.Super!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.