Forum Forums Zorg Orthodontie pakket wijzigen

Je moet zijn ingelogd om nieuwe onderwerpen te maken.

Orthodontie pakket wijzigen

Start een nieuwe topic

Forum Forums Zorg Orthodontie pakket wijzigen

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Pascal Pascal 3 maanden geleden.

• Auteur
    PascalPascal
    Moderator

Wat fijn dat de beugel van je zoon er in maart uitgaat. Goed dat je de vergoeding navraagt. De vergoeding voor orthodontie geldt alleen als je op het moment dat je kosten hiervoor maakt je er ook voor verzekerd bent. Verander je jouw aanvullende verzekering naar een verzekering zonder orthodontie? Dan vervalt ook de vergoeding hiervoor. Orthodontie vergoeden we alleen uit de aanvullende verzekeringen OHRA Extra Aanvullend en OHRA Uitgebreid. Kijk voor de vergoedingen op deze pagina: https://www.ohra.nl/zorgverzekering/vergoeding/orthodontie.jsp.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door Pascal Pascal.
      Dieben
      Bijdrager

Hi Pascal, dank voor je reactie. Als ik naar jullie voorwaarden kijk zie ik dat, bij de verzekering die ik nu heb (uitgebreid) €2000 krijg voor de gehele looptijd. Als ik voor 2018 naar extra aanvullend ga heeft dit dan invloed op uitkering. Vind het een beetje zonde als ik het gehele jaar meer premie betaal met de wetenschap dat de beugel er maart uitgaat.

PascalPascal
      Moderator

Dat heeft inderdaad invloed op de uitkering. Ga je naar de Extra Aanvullend? Dan geldt vanaf dat moment de € 1.000,- vergoeding van deze aanvullende verzekering.

Dieben
    Bijdrager

Onze zoon heeft nu bijna 1 1/2 jaar een beugel die er volgend jaar Maart uitgaat. Kan ik voor 2018 mijn aanvullende pakket aanpassen zonder dat dit gevolgen heeft voor de vergoeding?

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.