Wat vind jij van de OHRA App?

ohra app hulpdienst

Ben jij ook 1 van de ruim 150.000 gebruikers van de OHRA App? Maandelijks wordt die 20.000 keer actief gebruikt voor bijvoorbeeld declareren en wijzigingen doorvoeren. Als gebruiker van de OHRA App, weet jij dat je dit makkelijk en snel regelt. Om het nog prettiger en gebruiksvriendelijker voor jou te maken, horen we graag wat jij van onze app vindt. Én hoe wij die kunnen verbeteren.

Ben jij net zo enthousiast over onze app als zij?

De OHRA App krijgt 4 van de 5 sterren als beoordeling in de appstores. Lees hier een paar van die vele positieve reviews.

– Miranda de M.: Superhandig! Mooie app met vele bruikbare functies als klant van OHRA. Alle actuele polis informatie altijd bij de hand.
– Mymyrper: Zeer handig. Eindelijk eens zonder al te veel rompslomp een declaratie indienen. App openen, op declareren klikken, foto van de nota maken en 3 vragen aanvinken. Klaar ben je. En dan dezelfde week nog geld op je rekening. Klasse hoor!
– Man 60jr: Handig en snel. Heel handige manier van indienen te vergoeden nota`s. Gaat ook snel; sneller dan het schrijven van deze recensie!

En wat vind jij ervan?

Heb je de OHRA App en ben je net zo tevreden? Laat je mening horen in een reactie hieronder. Opmerkingen en ideeën zijn ook erg welkom, want zo komen we samen tot een nog betere app.

135 reacties

Wat ik mis in de zorgverzekering omgeving is de status van het eigen risico (hoeveel staat hier nog van open?). Daarnaast mis ik ook het duidelijk kunnen inzien van een ingediende declaratie en de status daarvan.

Verder is het ontzettend irritant dat als je een declaratie aan het invullen bent, je niet uit de OHRA app naar een andere app kan gaan (bijv. om een polisnummer van een andere verzekering of een factuurnummer op te zoeken), omdat je dan weer helemaal opnieuw moet beginnen in de OHRA app.

Tot slot kan je tijdens het invullen van een declaratie niet teruggaan naar een al ingevuld veld om nog iets toe te voegen (bijv. bij de een toelichting van de schade); het typen werkt dan niet meer, waardoor je de hele tekst opnieuw en in 1x goed moet typen.

Om de app te kunnen beoordelen, moet je hem wel kunnen laden. Daarvoor moet je eerst inloggen met je Mijn Overheid account. Dat lukt wel bij Mijn Overheid, maar Ohra wil dat account niet herkennen. Ik kan dus moeilijk tevreden zijn met de service.

Hoi Liesbeth. Bedankt voor je beoordeling. Kon je de App wel downloaden uit Google Play of the Appstore? Inloggen via de App werkt niet met je DigiD. Voor schadeverzekering kan je inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord die je zelf kan aanmaken via onze website. Wil je zorgkosten declareren? Dan log je in met je relatienummer en je geboortedatum. Kom je hier niet mee verder? Neem dan gerust contact met ons op. Via Facebook, Twitter en WhatsApp helpen we je graag 🙂

Het inloggen lukt niet via het nieuwe scherm. Ziet er mooi uit, maar werkt niet. Word ik doorgelinkt naar een pagina om mijn gegevens op te vragen, dan lukt het wel. En er is niets in mijn inloggegevens veranderd. Probeer ik opnieuw in te loggen via het nieuwe toegangsscherm, doet ie het wéér niet. Daarnaast blijft de App OHRA Bankieren vaak hangen wegens ‘serverproblemen’. En heeeeeeelemaal naar onderen scrollen voor een reactie? Zou ik bovenaan zetten. Matig tevreden dus.

Bedankt voor het melden! Kan je aangeven via dit formulier wat er fout gaat? Zo kunnen wij zo snel mogelijk aan een oplossing werken. Alvast bedankt :-).

Wat een omslachtig gedoe.
Ik wil mijn zorgformulieren declaren en dat is allemaal niet mogelijk. Wil ik whatappen gaat ook niet.
Niet echt gebruilsvriendelijk.

Helemaal mee eens, je moet een heleboel uitproberen om bij je zorgverzekering te komem

Om te beginnen moet ik helemaal naar onder scrollen om te reageren. Is niet handig. Wij zouden teruggebeld worden ihk van een schademelding maar dat is niet gebeurd. Daarom wil ik een mailtje sturen maar dat is niet mogelijk of ik zie het niet goed.

Hoi Herman. Wat naar dat je niet bent teruggebeld. Wij zorgen graag dat onze schadeafdeling alsnog contact met je opneemt. Wil je contact met ons opnemen via WhatsApp, Facebook of Twitter? Dan kijken mijn collega’s met je mee.

Schijnbaar zie ik niet wat ik hoor te zien. Zodra ik de app open zie ik: gegevens wijzigen en conract gegevens. Verder niks
Ik vind de app dus totaal niet handig.

De app is vrij traag en reageert soms niet eens. Ook vind ik het jammer dat ik via de dierenverzekering niet de rekening kan fotograveren en toe kan sturen. Alle medicijnen moeten stuk voor stuk genoemt worden en gekozen worden uit een mega lange lijst. Hoop dat jullie dit kunnen veranderen. Groetjes marianne

Hoi Marianne. Bedankt voor je suggestie. Ik geef deze natuurlijk voor je door aan de betreffende afdeling 🙂

Goedenavond,

handig zn app maar kan ik ook zien of mijn declaraties vergoed zijn?
kan ik ook zien waarom Ohra 70 Euro afschrijft ? bij betaling van het eigenrisico kreeg ik vroeger gewoon een brief.
kan ik ook zien hoeveel eigenrisico wij nog hebben ?

ligt het aan mij want dat kan ik niet vinden

Hoi Armand. Dat ligt zeker niet aan jou. Via de App is het alleen mogelijk om declaraties in te dienen. De afhandelberichten kan je nog niet zien. Die kan je inzien via Mijn OHRA Zorgverzekering. Daar vind je ook de stand van je eigen risico.

Persoonlijk vind ik de app niet direct gebruiksvriendelijk. Door alleen om een gebruikersnaam te vragen wordt er bij het inlogscherm de indruk gewekt dat je alleen kan inloggen met een “mijn Ohra” account. (Welke overigens niet hetzelfde is als de “mijn OHRA” account via de website. Dit zorgde bij mij al voor enige irritatie) Pas bij het invoeren van je relatienummer veranderd de titel in “relatienummer”. Als je dus niet een beetje rebels bent, kom je hier nooit achter. Ook het “instagram-formaat” voor de foto’s ervaar ik niet als erg praktisch. Het uiteindelijke declareren gaat wel prettig.

Helemaal mee eens, dit is een punt dat beslist verbetert dient te worden. De eerste keer dat ik de app gebruikte kon ik gelijk een decleratie indienen, nu moest ik allerlei handelingen doen om daarbij te komen, als je iets minder bent met de comp. dan kom je hier niet uit.

Ik ben zo’n geluksvogel dat ik maar weinig hoef te declareren. Maar nu was het een keer zover en dan blijkt declareren via de app niet zo eenvoudig als het wordt voorgesteld. Dan is het eindelijk gelukt en krijg ik een brief van Ohra dat de digitale rekeningen niet te lezen zijn. Vreemd,ik kan ze best lezen. Opnieuw de rekeningen ingediend en nu maar afwachten of de administratie wel in staat is om de rekeningen te lezen en te verwerken. Voorlopig geen pre voor deze afhandeling. Verder prima tevreden over Ohra.

Foto van te declareren facttuur uploaden werkt niet, de app neemt maar een deel vd afbeelding (vierkant)

Ohra App op mijn smartphone (Android) geïnstalleerd. Kan niet inloggen. Gebruikersnaam/wachtwoord wordt niet gehonoreerd. Ik gebruik dezelfde gegevens in Mijn Ohra op mijn desktop.

Ik kan me voorstellen dat je hier niet enthousiast over bent! Er zijn momenteel geen plannen om de OHRA App beschikbaar te maken voor de Windows Phone. Dit omdat er te weinig gebruikers zijn.

Bedankt voor het delen van al jullie feedback en gebruikerservaringen. Dit geeft ons waardevolle informatie. Er is een nieuwe versie van de OHRA App uit. Hiermee regel je nog steeds eenvoudig je verzekeringszaken, waar en wanneer jij maar wilt. In deze nieuwe versie werkt alles weer net wat beter. En wat ook kan: eigen kiekjes toevoegen. Dus een foto van je mooiste zonsondergang bij je reisverzekering, of een foto van je kat bij je huisdierenverzekering. Dat maakt onze app extra leuk.

Er kan veel met de app. Heel veel.
We hebben de mogelijkheden van onze app voor je op een rijtje gezet:

• je persoonlijke gegevens en producten bekijken
• je eigen kiekjes toevoegen aan een product of je persoonlijke pagina
• eenvoudig wijzigingen doorgeven, schade melden of zorgkosten declareren
• aangesloten schade- en glasherstelbedrijven vinden en navigeren naar het adres;
• direct contact opnemen met hulpdiensten in binnen- en buitenland

En, wat vind je ervan? We lezen mee en blijven actief met jullie feedback aan de slag gaan.

Heel fijn dat je de foto van je kat kan toevoegen…ik zou het fijner vinden als ik mijm digitale nota zou kunnen toevoegen desnoods via een screenshot. Nu moet ik m uitprinten en er dan een foto van mijn maken omdat de app geen screenshots of pdf accepteerd .

Hoi Pien! Bedankt voor je terugkoppeling. Ik geef je suggestie door aan onze ontwikkelaars 🙂

de fysio app is gratis zeggen jullie niet dus mensen niet verkeerd voorlichten is niet netjes

Wat vreemd. De PhysiApp is gratis te downloaden. Heb je bij ons een zorgverzekering? Dan krijg je dit jaar één behandelplan vergoed. Dit gaat niet te koste van het eigen risico. Je hebt hier dit jaar ook geen aanvullende verzekering voor nodig. Welke kosten krijg je te zien als je de PhysiApp wil gebruiken?

Super handig om een declaratie via een app in te kunnen dienen, maar wat een gedoe bij een huisdierenverzekering.

Ik blijf de vraagstelling onduidelijk vinden. Als je medicatie moet invoeren moet je door een ellenlange lijst scrollen. En niet alles staat erin of misschien onder een andere naam. Op een factuur van de dierenarts staan allerlei regels. De vraag “is er medicatie toegediend tijdens de behandeling” is ook zo’n leuke. Wat is wel en geen medicatie? Sorry, ik ben geen specialist. Volgens mij moet dit gebruiksvriendelijker kunnen.

Dankjewel voor je tip, Sigrid! In de huidige versie is het alleen mogelijk om foto’s te uploaden. Andere mogelijkheden zijn er momenteel nog niet. Wij leren graag en onderzoeken meer opties :-).

Hoi,
Ik begrijp er niks van: waar in de app kan ik zien welke declaraties zijn gedaan en hoeveel van mijn eigen risico al op is??? Lijkt mij het meest belangrijke?
Groetjes

Declaraties en de stand van het eigen risico is inderdaad niet zichtbaar in de OHRA App, Quirine. Een volledig overzicht vind je in Mijn OHRA Zorgverzekering. Hier log je in met je DigiD.

Het is nog steeds hetzelfde onoverzichtelijke en incomplete drama als bij voorgaande declaraties.

Ik heb een verkezering voor mijn huisdier maar ik kan niet zien waar ik op moet klikken voor meer informatie over de inhoud van de verzekering die ik heb afgesloten.

Ik heb het zelfde probleem. Ik heb wel een auto verzekering en en hond verzekering. Maar ik zie alleen mijn auto staan.

Goed dat je het aangeeft, Kevin. Zie je de verzekering wel online via Mijn OHRA? Wil je ons een bericht sturen met je gegevens via WhatsApp of social media? Dan zoeken wij graag voor je uit wat er aan de hand is.

Goed dat je het vraagt. Kan je klikken op de verzekering in de OHRA App? Dan moet je in een scherm komen met meer informatie. Via Mijn OHRA op de website vind je meer informatie over de verzekering.

Prima App. Maar waarom zeggen jullie in de App dat je de polis kunt opslaan en afdrukken, terwijl dat niet mogelijk is? Regel dat alsnog of haal dit weg in de App, want het klopt niet. Verder niets dan lof voor de App. Zeer makkelijk in gebruik.

Dankjewel voor je feedback. Je hebt helemaal gelijk! We kijken of en hoe we dit kunnen oplossen 🙂

Zeer slechte app! Kan mijn zorgverzekering niet zien, kan alleen maar iets wijzigen. Terwijl ik graag wil zien waar ik voor verzekerd ben etc

Heb ik ook! Wat een ramp en nutteloze app. Tot vorig jaar kon het wel en opeens is het verdwenen.

Ik heb hetzelfde probleem! App is in die zin dus onbruikbaar. Dit heb ik al eerder aangegeven en tot op heden geen verbetering gezien. En reactie krijg je ook niet…

Hoi Sonja. Het klopt dat je je zorgverzekering niet kan inzien via de OHRA App. Via de OHRA App kan je alleen declaraties doorgeven voor de zorgverzekering. Gegevens van verzekeringen inzien in de OHRA App is alleen voor schadeverzekeringen. De zorgverzekering kan je alleen volledig inzien via Mijn OHRA Zorgverzekering.

Bijzonder prettige app. Het is alleen erg onoverzichtelijk dat oude (bank)producten , bijna tien jaar na beëindiging, in het overzicht blijven staan. Het zou een significante verbetering zijn als dit naar eigen inzicht zou kunnen worden aangepast.

Goed om te horen dat je onze App prettig vindt, Stefan! Ik begrijp dat de oude producten in de App het minder overzichtelijk maken. Ik gaf je suggestie door aan onze ontwikkelaars 🙂

Heel gemakkelijk en vlot af te handelen.
Geconstateerd Nadeel: het is niet mogelijk om achteraf te controleren of de juiste foto is ingevoerd omdat het formaat te klein is en niet groter kan worden gemaakt. Speelt vooral bij méér dan een gelijkvormige formulieren/foto’s. (Zoals bij de recente declaratie).

Bedankt voor je compliment! Het is helaas inderdaad niet mogelijk om de foto achteraf te vergroten voor controle. Onze ontwikkelaars kijken inmiddels naar de mogelijkheden om dit te verbeteren 🙂

Het zou fijn zijn als je in de app ook je berichten kon inzien, zo ook je declaratie overzicht. Eventueel d.m.v. invoeren met een pincode.

Jammer dat de app geen locatiebepaling heeft. Uit ervaring weet ik dat dit geen luxe is. Als je met pech langs de weg staat (in paniek) en niet precies de hulpdiensten wat je exacte locatie is, dan wordt het heel lastig. Bij Centraal Beheer herkent de app je locatie en kan je deze desgewenst mee sturen op een moment dat je de pechhulp inroept. Super handig! En kan in sommige situaties zelfs kritieke toestanden verkleinen. Om deze reden dat ik mijn autoverzekering bij Ohra heb, maar mijn pechhulp nog even bij Centraal Beheer hou. Hopelijk gaat Ohra deze mogelijkheden echter ook snel inbouwen…

Elke keer dat ik een bestaande foto van een rekening wil uploaden voor een declaratie loopt de app vast en sluit deze zichzelf af.

Toestel iPhone 7. Sversion 10.2.

Ik kan op de iphone niet inloggen in de app, met dezelfde username/password lukt het via de site wel (daarna via digid door naar de zorgverzekering). Opnieuw installeren van de app mocht ook niet baten.

hoi, de app werkt, maar is traag. Waar vind ik het gedownloade pdf bestand van mijn schademelding? Ik kan de gemelde schade nu nergens terugvinden.

Goed dat je het aangeeft, Els. Is de OHRA App bij jou nog steeds traag? Wij kregen hier niet eerder melding van. Natuurlijk geven we je melding graag voor je door aan onze ontwikkelaars. Kan je ons aangeven wat je bedoelt met het gedownloade bestand? De OHRA App geeft namelijk geen bestanden weer die je downloadt. Ik laat dit wel graag voor je onderzoeken. Neem je hiervoor contact met ons op via WhatsApp of Social media met je gegevens? Dan zoeken wij het voor je uit.

Hij werkt eigenlijk niet. Als ik op declareren tik komt er alleen een uitleg, maar de werkelijke handel kan ik niet uitvoeren,

Ik heb ook 2 declaraties ingediend ,
meteen daarna was onder de tab
declareren te zien dat mijn declaraties goed ontvangen waren !

Wat lastig dat het niet lukt, Jasmijn! Lukt het wel als je vanuit de OHRA App een foto maakt? Wij laten anders graag onderzoeken wat er mis gaat. Neem je hiervoor contact met ons op? De makkelijkste manier is via WhatsApp, maar dit kan ook via Social media 🙂 We horen dan graag om welk besturingssysteem het gaat en welke versie van de OHRA App je gebruikt.

Opzich makkelijke app, alleen jammer dat ik nergens een directe link naar het contactformulier kan vinden.
Is voor sommige vragen toch makkelijker dan een appje

Matige uitvoering. Minder functionaliteiten dan in andere vergelijkbare apps. Er is nog veel werk aan de winkel voor de app-programmeurs!
Mijn financiële producten worden getoond als “Mijn (null)”. Als ik er op klik dan crasht de app en kan ik helemaal opnieuw inloggen. Dit probleem al in maart 2016 gemeld, maar e.e.a. is nog steeds niet opgelost. Reeds beeindigde verzekeringsproducten worden nog steeds getoond. Kunnen m.i. uit het overzicht of in een apart tabblad met “Afgesloten producten”.

Hoi Paul! Goed dat je het aangeeft. Het klopt dat beëindigde producten nog worden getoond. Wij willen je ook graag inzicht geven in deze informatie na beëindiging. Ik kan mij voorstellen dat een apart tabblad handiger is. Ik gaf je suggestie daarom ook door aan onze ICT afdeling. Deze mogelijke aanpassing is helaas niet op korte termijn te realiseren. Wij kijken ook graag met je mee waarom je “Mijn (null)” te zien krijgt. Wil je hiervoor contact opnemen met één van onze contact medewerkers? Dat kan via telefoon, WhatsApp of Social media 🙂

Misschien kijk ik niet goed, ik heb net de app gedownload. Net een rekening gedeclareerd. Maar kan ik ergens terug zien wat ik heb gedeclareerd ?

Sinds enige tijd klapt de app er telkens uit als ik een rekening wil declareren. Verwijderen en opnieuw installeren heeft niet geholpen. Dus ik ben heel even iets minder blij met de app 🙁

Ik zou de app vooral graag voor het declareren van nota’s willen gebruiken, alleen kun je in de Appa leen maar foto’s van je nota’s toevoegen. Vreemd, gezien het digitale tijdperk krijg je veel nota’s al digitaal en zou je ze in de app ook vanaf je opslaglocaties toe willen kunnen voegen. Nu moet ik het declareren alsnog via de website doen. Graag de optie van toevoegen vanaf andere opslaglocaties (zoals OneDrive, Dropbox etc) toevoegen.

Van de voor mij geldende financiele produkten bij OHRA kan ik met de meesten niets doen: ze staan genoemd en that’s it.

Het is een prima app. Enkele zaken zouden wat mij betreft toegevoegd mogen worden, zoals een mogelijkheid wat er precies vergoed wordt in mijn geval. Tevens zou het makkelijk zijn om de correspondentie van/met OHRA hierin terug te zien.

Ik begrijp wat je bedoelt, Lars. Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om de polisvoorwaarden te raadplegen via de OHRA App. Wij kijken nog naar de mogelijkheden hiervoor in de toekomst.

Hoi.
Idd. Deze melding staatvaker in de revieuws. Blij dat ik niet de enige ben
Ik kom niet verder dan wijzigen gegevens en info. Wil graag een schade melden. En nu?

Goed dat je contact opneemt! Jammer dat schademelden via de app niet lukt. Heb je het ook al geprobeerd via Mijn OHRA? Een andere mogelijkheid is nog om het telefonisch door te geven. Dat kan via 026-4004040.

Ik vind de app achterblijven vergeleken ik gewend was bij Menzis of Zilveren Kruis.
Hoe kan het dat ik steeds opnieuw een wachtwoord moet invoeren (word niet onthouden) terwijl een pincode veel makkelijker werkt.
Ik denk dat de OHRA beter kan investeren in een goede app. Voor mij is dat de enige communicatie met de verzekeraar en daardoor van beslissende betekenis of ik een verzekeraar goed waardeer.
Ik zou zeggen… doe er wat mee
Groet

Helemaal eens. Op een PC kun je een veilig wachtwoord gebruiken door het Inn een Safe op te slaan, in een app niet. Op deze manier dwingt ohra je tot het gebruik van simpele wachtwoorden. In apps zijn pincodes een de facto standaard.

Jammer dat je niet meerderde declaraties in 1 x kunt declareren maar steeds terug moet naar het eerste scherm waardoor je alle gegevens steeds moet herhalen.

App werkt op zich goed. Jammer dat mijn partner en ik niet ieder een eigen login kunnen maken. Nu moet mijn partner onder mijn account inloggen. Via app van partner is declaratie ingediend. Als ik in mijn app kijk, staat er dat er niets is ingediend. Ik kan dat dan alleen zien in app van mijn partner. Dat is niet handig.

Eerder vond ik het een fijne app. Na waarschijnlijk een update kan ik niet meer declareren. Ik kom bij die optie in een leeg scherm…. ik heb hem voor de zekerheid opnieuw gedownload, maar dat geeft geen verschil. En nu?

Heb helaas nog geen reactie mogen ontvangen. De app is voor mij onbruikbaar, en als ik dat zo lees ben ik niet de enige

Ik heb hetzelfde probleem… Heb dit al vaker gehad. Soms gewoon even de app open laten liggen hielp, maar nu niks meer 😑

Sorry voor de late reactie, Petra! Is het inmiddels gelukt om te declareren? Ik kijk anders graag even met je mee.

Net de app geïnstalleerd maar ik kom niet verder dan scherm waar ik kan aangeven of ik tevreden ben. Ben nog niet tevreden want ik wil mogelijkheden zien …

De app is handig om te kijken welke vergoedingen er zijn of de verzekeringen te bekijken. Ik heb twee opmerkingen:
1. Ik vind het onhandig dat je op twee manieren moet inloggen: digid voor de zorgverzekering en gebruikersnaam + wachtwoord voor de rest.
2. Ik vind het jammer dat ik via de app niet kan zien welke zorgkosten zijn vergoed.

Net zo belazerd als de andere digitale bereikbaarheid. En over telefonische helpdesk oid maar te zwijgen (die is er buiten reguliere werkuren niet eens :-)))))) ).

Ik kan niets met de app. Alleen mn gegevens wijzigen terwijl ik een declaratie wil doorgeven. Heb er dus niets aan.

Het inloggen mag wat simpeler.
Voor inloggen met de app bij banken e.d. moet je alleen een 5-cijferige code in te voeren.
Inloggen met die code kan dan ook alleen ophet betreffende mobiele apparaat.
M.a.w. De code is net als bij een pinpas daaraan gekoppeld .
Dit is naar mijn mening minstens zo veilig en in ieder geval minder bewerkelijk.

Heb je de OHRA App gedownload? Op het eerste scherm kan je kiezen voor zorgzaken regelen. Daarna kies je voor declareren. Je hoeft dan alleen je relatienummer en geboortedatum in te vullen. Vervolgens dien je een rekening in door het maken van een foto.

Handige app, gebruikt op vakantie met doorlopende reisverzekeringen (auto pech gehad onderweg en doormiddel van de app alle gegevens compleet) en een super service👍, enigste nadeel dat hij het wachtwoord niet onthoud !

Hopeloze site. Je moet twee verschillende ww invoeren , de ene keer digid en de andere keer, bijv voor mijn ohra ,nog een zelfgekozen ww.
Niet te doen!

Zojuist geprobeerd om een (tweede) autoverzekering via de app af te sluiten, maar die mogelijkheid is er niet. Ik kan alleen bestaande verzekeringen wijzigen. Op zich onhandig, of zie ik iets over het hoofd?

Dit kan inderdaad nog niet via de OHRA App. We blijven natuurlijk wel onze App verbeteren. Hier kan je wel een verzekering aanvragen.

Mooie app. Mede door de app besloten om al onze verzekeringen aan Ohra te gunnen. Per 01-01-17 al onze verzekeringen bij de Ohra. Makkelijk en overzichtelijk. Ook de klantenservice goed bereikbaar, en je wordt zeer vriendelijk en kundig te woord gestaan.
Hopelijk heb ik ze verder weinig of niet nodig. 🙂

Geachte,

Ik ben vanaf volgend jaar zorgverzekering klant bij jullie en bij de installatie van de app (mijn OHRA) vielen me 3 dingen op die wellicht verbeterd/veranderd kunnen worden.

1. Je moet op de website en op de app met 2 verschillende inloggegevens inloggen. (digid en mail/wachtwoord) Dit is verwarrand en onhandig

2. Voor de app is een wachtwoord nodig die aan zo veel eisen moet voldoen dat ik van mijn standaard repertoire aan wachtwoorden moet afwijken. Onhandig want ik ga deze vergeten zeker omdat je de app hopelijk maar weinig gebruikt en je het ww steeds opnieuw moet ingeven.

3. Als je moet inloggen met je e-mail vraag dan niet om je gebruikersnaam maar om je e-mail. Scheelt een hoop verwarring.

Voor de rest lijkt het er soepel uit te zien.

Wat fijn dat je onze app gebruikt! Bedankt voor je tips en feedback. Ik geef deze door aan de juiste afdeling. Zo wordt onze app steeds beter 🙂

Als nieuwe OHRA klant met een iPhone 7 heb ik de app geinstalleerd. Het ziet er goed uit, alleen lukt het me niet om de touch-id te koppelen. Bij Settings –> Touch ID & Passcode zie ik de OHRA app niet staan. Kan iemand hierbij helpen? Alvast dank.

Ik help je graag Kees! Op de iPhone met Touch ID moet je op het inlogscherm van de OHRA App
– de gebruikersnaam invoeren
– het wachtwoord invoeren
– de switch ‘Touch ID koppelen’ aanzetten
– klikken op ‘Inloggen’.
Je komt dan op het ingelogde scherm binnen de OHRA App.
Nu zou het moeten werken!

Ik heb nu een OHRA bank app maar heb ook een levensverzekering lopen bij OHRA . Wat blijkt ? Ik kan niet via de bank app in mijn verzekeringen kijken . Ze kunnen dus niet aan elkaar gekoppeld worden waardoor ik geen duidelijk overzicht hebt welke producten ik allemaal van OHRA heb. Ook is de verzekerings app niet apart te downloaden omdat ok een melding krijg dat ik al de bank app heb . Zonde en jammer !

Ik krijg continu een foutmelding als ik een wijziging probeer door te geven voor mijn dekking. Hopelijk kunnen jullie dit snel fixen.

Ik heb het geinstaleerd om sneller de digitale berichten van Ohra te kunnen lezen. Maar dat kan niet in de app, dus begalve declareren vind ik het verder niet zo nuttig. Een half product…

Goed om te horen dat je de app gebruikt! Bedankt voor het delen van je feedback. Wij nemen dit zeker mee als verbeterpunt 🙂

Ik heb de app alleen geïnstalleerd om te kunnen zien wat de stand van zaken is m.b.t. eigen risico en teruggave. Maar dat kan ik niet zien. Dus ik snap niet waarom de rest zo enthousiast is.

Ik begrijp dat je ook graag de stand van zaken wil zien. Wij blijven de app verbeteren. Hopelijk kan dit in de toekomst snel :-).

Zie nog geen voordelen t.o.v. de webinterface. De security rondom inloggen op basis van username wachtwoorden vind ik niet sterk. Mis hierbij bijvoorbeeld het inloggen meteen pin-code zoals banken die gebruiken.
Ronduit een gemis is dat als er meerdere personen op je polis staan, je alleen maar voor één persoon een declaratie kunt indienen.
Voorlopig geef ikde voorkeur aan de webinterface.

Hoi Harm. Ik begrijp wat je bedoelt. Wij werken continue aan verbeteringen van de app. Op dit moment is het alleen nog mogelijk met username en password. Ook hebben we de mogelijkheid voor inloggen met je vingerafdruk. Wellicht komt de pincode beveiliging in de toekomst nog. Hier heb ik verder nog geen informatie over.

Hoi Sven. Ik kan me goed voorstellen dat declaratie historie makkelijk is. Dit is niet op korte termijn mogelijk in de OHRA App. Wel onderzoeken we de mogelijkheden voor de toekomst 🙂

Sinds een systeem update aan jullie kant kan ik de app niet meer gebruiken voor mijn huisdierenverzekeing.
Nog erger, ik was voor de klantenservice niet eens meer te vinden.
Erg jammer.

Wat vreemd. Wij updateten wel het systeem. Daardoor moet de huisdierenverzekering juist wel zichtbaar worden in de app. Heb je al contact gehad met onze klantenservice? Zij kijken graag met je mee waarom je dit nog niet ziet.

App voor Android lastig te vinden.
Polissen die beëindigd zijn blijven zichtbaar.
Bij mij zijn dat er 4. 3 Daarvan waren verkeerd opgemaakt. Nu staan ze al die tijd nog steeds in de weg. Voor de rest vind ik het een prima app. Mijn complimenten daarvoor.

Bedankt voor je compliment 🙂 Dat is altijd fijn om te horen. Jammer dat je de app niet goed kon vinden. Bedoel je dat de app in de Playstore lastig te vinden is? Het klopt dat beëindigde polissen nog een tijd zichtbaar blijven. Dit is standaard vanwege belastingzaken en om nog te kunnen declareren. Stopte een polis in 2015? Dan is deze in 2016 nog zichtbaar.

Handige app, is het mogelijk om de verzekeringen die op naam van mijn vrouw zijn te koppelen zodat alles in 1 app zichtbaar wordt?

Wat jammer om te horen. Kan je aangeven waarom je de app waardeloos vindt? Ik help ook graag met een oplossing 🙂

Net de app gedownload en een waterschade gemeld. Werkt handig, en lijkt heel compleet. Benieuwd naar de afwerking

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.