Alaaf! Dit doe je tegen een carnavalskater

Dit doe je tegen een carnavalskater

Zing jij dit carnavalsweekend luidkeels mee met ‘Er staat een paard in de gang’, terwijl je de polonaise danst? En drink je daar het liefst een paar biertjes of wijntjes bij? Grote kans dat jij je na het carnavalsweekend niet al te fit voelt. Natuurlijk moet dat een keer kunnen, maar met deze tips blijft de schade in ieder geval beperkt!

1. Drink heel veel (water)

Wil je je echt topfit voelen na een carnavalsweekend, drink dan helemaal geen alcohol. Tja, die had je zelf natuurlijk ook al wel bedacht ;). Wij snappen dat geheelonthouding tijdens carnaval lastig kan zijn. Wanneer je toch een paar biertjes drinkt, zorg er dan voor dat je genoeg water inneemt. Alcohol onttrekt namelijk vocht uit je lichaam en hierdoor krijg je hoofdpijn. Om dit te voorkomen kun je het beste na een glas alcohol ook een glas water drinken. Extra tip: drink voordat je gaat slapen ook nog een flink glas water.

2. Kies een regenproof kostuum

In februari kan het nog behoorlijk koud en nat zijn (ja, duh). Maar tijdens carnaval is dit zeker iets om rekening mee te houden. Kou en alcohol vormen namelijk een slecht huwelijk. Door het gebruik van alcohol zetten je bloedvaten uit en verliest het lichaam veel warmte terwijl je huid toch warm aanvoelt. Hierdoor heb je het zelf niet door wanneer je bevriest. Hou het weerbericht dus in de gaten en pas hier je carnavalsoutfit op aan.

3. Eet een banaan

Voordat de alcohol vloeit is het verstandig om goed te eten. Het voedsel in je maag vertraagt namelijk de opname van alcohol in je bloed. Eet bij voorkeur veel vezels of een banaan. Bananen bevatten veel kalium, iets wat helpt tegen de werking van alcohol.

En wat zijn jouw tips?

Zit het carnaval vieren in je bloed, dan heb je vast je eigen trucjes tegen een carnavalskater. Wil je ze met ons delen? Wij horen het graag!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.