Ontvangt u een nieuwe polis of zorgpas na een wijziging?

Heeft u uw zorgverzekering gewijzigd? Dan krijgt u niet altijd een nieuwe polis of zorgpas. Soms blijft uw huidige polis of zorgpas gewoon geldig.

Wanneer ontvangt u een nieuwe polis?

Geeft u wijzigingen aan ons door waarvoor u een nieuwe polis van ons ontvangt? Dan sturen wij u uw nieuwe polis binnen tien werkdagen toe. Heeft u de wijzigingen in de laatste twee weken van het jaar aan ons doorgegeven? Dan kan het iets langer duren voordat uw wijzigingen door ons verwerkt zijn. Heeft u uw nieuwe polis niet binnen drie weken ontvangen? Neemt u dan contact met ons op. U ontvangt alleen een nieuw polisblad als u een van de volgende gegevens wijzigt:

  • Uw collectiviteit.
  • U heeft uw partner en/of kinderen meeverzekerd of uitgeschreven. 
  • U heeft uw eigen risico vrijwillig aangepast. 
  • U heeft uw dekking aangepast. 

Uw huidige polis blijft geldig

Wijzigt u gegevens waarvoor u geen nieuwe polis ontvangt? Dan is uw huidige polis nog gewoon geldig. Deze kunt u terugvinden in Mijn OHRA Zorgverzekering.

Bekijk direct uw polis in Mijn OHRA Zorgverzekering.

Ontvangt u een nieuwe zorgpas?

Wijzigt u uw zorgverzekering? Dan blijft uw zorgpas gewoon geldig. Ook voor het komende jaar. U ontvangt van ons dus geen nieuwe zorgpas na een wijziging. In verband met de Wet op de privacy staat er op uw nieuwe zorgpas geen BSN nummer meer vermeld.

Partner en/of kinderen meeverzekerd

Heeft u uw partner en/of kinderen meeverzekerd? Dan krijgt u van ons eerst een nieuw polisblad. Daarna sturen wij u binnen een maand de zorgpas(sen) voor de nieuwe verzekerden toe.