Zorgvergelijker

Hieronder vindt u de veelgestelde vragen over de OHRA Zorgvergelijker. Staat uw vraag er niet tussen? Kijk dan bij een van de andere onderwerpen.

Vraag en antwoord over de OHRA Zorgvergelijker

De Zorgvergelijker geeft u een duidelijk overzicht van de verschillen tussen ziekenhuizen. U kunt de medische kwaliteit van de behandeling, wachttijden en ervaringen van klanten met elkaar vergelijken. Op die manier vindt u snel en eenvoudig de beste zorg.

Uw ziekenhuis scoort op basis van de door u aangegeven criteria minder goed dan andere ziekenhuizen. Aan de hand van deze informatie kunt u zelf uw keuze bepalen. Wilt u meer informatie, dan kunt u bellen met het OHRA Zorgteam via 0135938002. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur. U kunt ons ook e-mailen.

Als uw ziekenhuis niet in de zoekresultaten staat, dan betekent dit dat het ziekenhuis niet voldoet aan de door u aangegeven criteria. Op basis van deze informatie kunt u zelf uw keuze bepalen. Wilt u meer advies, dan kunt u bellen met het OHRA Zorgteam via 0135938002. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur. U kunt ons ook e-mailen.

Van sommige behandelingen zijn onvoldoende gegevens van ziekenhuizen beschikbaar om deze goed te kunnen vergelijken. U kunt dan alleen het specialisme vergelijken waar de behandeling / aandoening onder valt.

Deze score is opgebouwd uit gegevens van de Inspectie voor de Gezondheidszorg, Zichtbare Zorg Ziekenhuizen, de Vereniging Kind en Ziekenhuis en de website Hartenvaatgroep.nl (bron: MediQuest). Voor een aantal behandeling geldt dat de prestaties van ziekenhuizen bij die behandelingen getoetst zijn op extra kwaliteitcriteria. Heeft u hierover vragen, dan kunt u bellen met het OHRA Zorgteam via  0135938002. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur. U kunt ons ook e-mailen.

Deze score is gebaseerd op beoordelingen van verzekerden die van deze zorg gebruik hebben gemaakt. Het aantal smiley's geeft aan in welke mate verzekerden de zorginstelling voor het specialisme aanbevelen (bron: MediQuest).

De wachttijd tot consult en de wachttijd tot operatie zijn gegevens die door onderzoeksbureau MediQuest bij ziekenhuizen worden opgevraagd.

Wij maken met ziekenhuizen afzonderlijk afspraken voor specifieke behandelingen. De medewerkers van de Ziekenhuislijn kunnen u vertellen welke ziekenhuizen voor uw behandeling gecontracteerd zijn en wat u vergoed krijgt. De Ziekenhuislijn is te bereiken via 0135938280.

U kunt geen buitenlandse ziekenhuizen vergelijken. Hiervoor zijn niet dezelfde kwaliteitsgegevens beschikbaar. Voor advies over ziekenhuizen buiten Nederland kunt u bellen met het OHRA Zorgteam via 0135938002. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur. U kunt ons ook e-mailen.

Als onafhankelijke bronnen worden MediQuest en Zichtbare Zorg gebruikt. Onderzoeksbureau MediQuest vergelijkt zorgverleners op medische kwaliteit, wachttijden en patiëntervaringen. Zichtbare Zorg zet door zorgverleners aangeleverde data om in kwaliteitsinformatie.

Voor vijf aandoeningen stellen we extra kwaliteitscriteria die gebaseerd zijn op verschillende onafhankelijke bronnen. Deze kwaliteitscriteria hanteren we bij de kwaliteitsafspraken die we met ziekenhuizen maken. Heeft u hierover vragen, dan kunt u bellen met het OHRA Zorgteam via 0135938002. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur. U kunt ons ook e-mailen.