Veelgestelde vragen Mijn OHRA Zorgverzekering

Wij hebben enkele veelgestelde vragen over Mijn OHRA Zorgverzekering voor u op een rijtje gezet. Staat uw vraag er niet bij? Kijk dan bij een van de andere onderwerpen.

Het gebruik van Mijn OHRA Zorgverzekering is heel eenvoudig: U logt direct in met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag deze dan aan via www.digid.nl.

Op www.mijnohrazorgverzekering.nl kunt u vervolgens inloggen met deze gegevens. Na het inloggen kunt u direct aan de slag met Mijn OHRA Zorgverzekering. Wilt u uw persoonlijke gegevens bekijken? Dan heeft u soms een extra beveiligingscode nodig.

Als u klant bent van OHRA en in het bezit bent van DigiD kunt u gratis gebruikmaken van Mijn OHRA Zorgverzekering. Uw DigiD vraagt u aan via www.digid.nl.

Woont u in het buitenland? Dan kunt u ook gebruik maken van Mijn OHRA Zorgverzekering. Heeft u een DigiD aangevraagd toen u nog in Nederland woonde? Dan kunt u deze ook in het buitenland gebruiken. U hoeft dan geen nieuwe DigiD aan te vragen. Heeft u in Nederland geen DigiD aangevraagd? Dan kunt u met een geldig legitimatiebewijs naar een van de deelnemende organisaties, waar u een DigiD kunt aanvragen.

Nee, in Mijn OHRA heeft u inzage in uw bank- en schadeproducten bij OHRA. Op dit moment is Mijn OHRA nog niet gekoppeld aan Mijn OHRA Zorgverzekering. Voor Mijn OHRA Zorgverzekering logt u in met uw DigiD.

Mijn OHRA Zorgverzekering is beveiligd via een SSL-verbinding. Bij Mijn OHRA Zorgverzekering kunt u dit zien aan een slotje in uw browser. Hieraan kunt u zien dat u daadwerkelijk met OHRA contact heeft via een beveiligde verbinding.

OHRA gaat met de grootst mogelijke nauwkeurigheid met uw gegevens om. Zie hiervoor ook het privacystatement en de disclaimer op de OHRA website.

U bent zelf verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat uw DigiD inloggegevens niet in onbevoegde handen komen.

Voor Mijn OHRA Zorgverzekering gelden geen speciale software-eisen. U kunt Mijn OHRA Zorgverzekering bekijken met de Microsoft Internet Explorer 6 (of nieuwer) of Mozilla Firefox op een pc of Apple-computer. OHRA test de website (en Mijn OHRA Zorgverzekering) op de meest gebruikte browsers. Dit zijn Microsoft Internet Explorer en Mozilla Firefox.

OHRA kan geen garanties geven over de werking van Mijn OHRA Zorgverzekering als u met een andere browser werkt.

Informatie over het gebruik van cookies vindt u in ons privacystatement.

U scant de nota die u ontvangen heeft. Heeft u geen scanner? U kunt ook een digitale foto maken. In Mijn OHRA Zorgverzekering vindt u bij het onderdeel ‘online declareren’ een declaratieformulier. U vult op de eerste pagina van het declaratieformulier in dat de nota digitaal verzonden wordt. Klikt u op ‘verder’ dan komt u in het bevestigingsscherm. Hier vindt u de knop ‘ophalen nota’s’. Klikt u hierop, dan kunt u uw bestand vanaf uw eigen pc ophalen. U klikt vervolgens op ‘opslaan en verder’. Een toegevoegd bestand mag niet groter zijn dan vijf MB. Voor elke nota voegt u een apart bestand bij.

U kunt ook declareren met uw mobiele telefoon via de OHRA-App.

Alleen verzekeringnemers kunnen met zijn/haar DigiD-code inloggen en gebruikmaken van Mijn OHRA Zorgverzekering. De verzekeringnemer kan vervolgens de polis van alle medeverzekerden beheren.

Wij hebben een extra beveiliging ingebouwd om uw gegevens beter te beschermen. Daarom heeft u een extra code nodig om uw meest privacygevoelige gegevens te bekijken.

U kunt er voor kiezen om het apparaat waarmee u bent ingelogd op te geven als “vertrouwd”. Dan hoeft u de volgende keer dat u hetzelfde apparaat en netwerk gebruikt geen extra code in te voeren. 

Probeert u het nogmaals. Controleer uw e-mailadres of telefoonnummer. Wissel eventueel van een code via e-mail naar een code via sms, of andersom. Als u net uw telefoonnummer heeft gewijzigd, kan het een half uur duren voordat de wijziging volledig in onze systemen is verwerkt.