Hoortoestellen en uw zorgverzekering

Hieronder vindt u de veelgestelde vragen over hoortoestellen. Staat uw vraag hier niet tussen? Kijk dan bij een van de andere onderwerpen.

Vraag en antwoord over hoortoestellen

De firma Tonen Audiologische Techniek meet hoortoestellen aan bij verzekerden van OHRA. De audicien komt hiervoor aan huis. U hoeft niet meer naar een hoorwinkel. Het hoortoestel wordt aangepast in uw dagelijkse leefomgeving. Zo speelt de audicien direct in op uw luistersituaties in huis.

Nee. Alleen Tonen stelt alle hoortoestellen thuis af. Tonen bezoekt hun klanten thuis. Daarnaast meten ze niet alleen hoortoestellen aan, maar voeren ze ook onderzoek uit naar onder andere klantervaringen.

U wordt thuis bezocht zodat Tonen direct kan inspelen op uw luisteromgeving. De verwachting is dat u door thuisbezoek minder afspraken nodig heeft en dat u minder belast wordt. Dit zorgt weer voor lagere kosten. De kosten dalen ook doordat Tonen geen eigen winkels heeft.

U heeft vijf jaar recht op ondersteuning en service. Hieronder valt:

  • Reparatie van het hoortoestel.
  • Opnieuw afstellen bij veranderend gehoorverlies.
  • Oorstukjes.
  • Eventueel een vervangend hoortoestel wanneer dit functioneel noodzakelijk is.

Wat betaalt u zelf

  • 25 procent eigen bijdrage op het aankoopbedrag van ieder hoortoestel, ook bij Tonen.
  • De kosten voor bijvoorbeeld batterijen en droog- en reinigingsprodukten.

Wat wordt vergoed

  • Normaal gebruik van oorstukjes, tubes en tips (ook vervanging hiervan).
  • Uw eigen bijdrage bij aanschaf van het toestel, als u een aanvullende verzekering heeft die deze eigen bijdrage (gedeeltelijk) vergoedt. Kijk in de vergoedingenwijzer of u iets van de eigen bijdrage vergoed krijgt.

Voor vragen is Tonen Audiologische Techniek bereikbaar via 088 103 02 00 of via info@tonen-hoortechniek.nl.