Rekeningen declareren

Hieronder vindt u de veelgestelde vragen over nota's van uw zorgverlener en het declareren van de kosten bij OHRA. Staat uw vraag hier niet tussen? Kijk dan bij een van de andere onderwerpen.

Vraag en antwoord over declareren en nota's

Uw declaratie kunnen wij sneller uitvoeren als wij rekeningen rechtstreeks van uw zorgverleners ontvangen en aan hen betalen. Het kan dan nodig zijn dat uw zorgverlener weet hoe u bent verzekerd. Zorgverleners kunnen daarom uw adresgegevens op een veilige manier bij ons inzien. Zij mogen deze gegevens alleen inzien als u door hen wordt behandeld.

Als het om een dringende reden noodzakelijk is dat zorgverleners geen inzage mogen hebben in uw adresgegevens, kunt u ons dit per brief laten weten. Wij kunnen uw adresgegevens dan afschermen. Stuur uw verzoek naar:

OHRA
Afdeling Verzekerden
Postbus 4172
5004 JD Tilburg

Per 1 januari 2009 is de UZOVI-code 9664.
De UZOVI-code wordt gebruikt door zorgverleners en zorgverzekeraars om kosten te verrekenen.

Heeft u een rekening ontvangen van uw zorgverlener of staat in Mijn OHRA Zorgverzekering een rechtstreeks door uw zorgverlener gedeclareerde rekening die volgens u niet juist is? Bijvoorbeeld omdat er fouten in staan of omdat u deze zorgverlener niet bezocht heeft? Dan kunt u dat in Mijn OHRA Zorgverzekering heel eenvoudig aan ons doorgeven.

Bij de rekeningen in Mijn OHRA Zorgverzekering staat de link ‘Klopt de nota volgens u niet? Laat het ons weten.’ Via deze link meldt u ons een mogelijk onjuiste rekening. Naar aanleiding van uw melding, zullen wij dit uitzoeken en u informeren over de resultaten.