Declareren als je niet meer bij ons verzekerd bent

Ook al ben je niet meer bij ons verzekerd, dat betekent natuurlijk niet dat je geen rekeningen meer bij ons kunt indienen over de periode die je nog wel bij ons verzekerd was. Maar je kunt niet meer op dezelfde manieren declareren. Je kunt je rekeningen alleen nog op de volgende manieren bij ons indienen:

Online declareren? Check!

Doe je snel en eenvoudig via Mijn OHRA Zorgverzekering. Geen zorgverzekering meer bij OHRA? Dan kun je nog wel inloggen op Mijn OHRA Zorgverzekering.

  • Opgezegd per 1 januari? Je kunt nog het hele volgende kalenderjaar inloggen.
  • Tussentijds opgezegd? Je kunt nog de rest van het jaar en het volgende kalenderjaar inloggen.

Schriftelijk declareren? Check!

Dit kan helaas niet meer met het gepersonaliseerde declaratieformulier. Je kunt je rekening zonder declaratieformulier naar OHRA sturen, waarbij je de volgende gegevens vermeldt:

  • Je naam, adres en telefoonnummer.
  • Je relatienummer van je oude OHRA Zorgverzekering.
  • Het rekeningnummer waarop je het geld wilt ontvangen.
  • Geef aan of wij de rekening aan jou moeten betalen of rechtstreeks aan je zorgverlener.
  • Stuur je rekening met je gegevens naar: OHRA Zorgverzekering, Postbus 5062, 5004 EB Tilburg.
  • En vergeet niet om een kopie van je rekening(en) voor je eigen administratie te maken.

Mobiel declareren? Helaas…

Mobiel declareren via de OHRA App is helaas niet meer mogelijk als je niet meer bij ons verzekerd bent.

Declareren na een overlijden

Allereerst gecondoleerd met het verlies. Helaas is het na een overlijden van een verzekerde mogelijk dat je nog rekeningen voor gemaakte zorgkosten ontvangt. Uiteraard kun je deze gewoon bij ons declareren.

Let op
Laat je rekeningen niet te lang liggen. Volgens de wet moet je ze binnen 36 maanden na de datum van je behandeling of levering van je hulpmiddel insturen. Als deze termijn voorbij is, heb je geen recht meer op vergoeding. En dat zou zonde zijn.