Schade melden bij onze woonverzekeringen

Heb je schade aan je huis of zijn er spullen gestolen? Of heb je schade veroorzaakt bij een ander waarvoor je aansprakelijk bent. Wat de schade ook is. Je wilt dit natuurlijk opgelost hebben. Geef je schademelding daarom zo snel mogelijk aan ons door. Bijvoorbeeld via Mijn OHRA of de OHRA App. Wij nemen je schademelding dan binnen 2 werkdagen in behandeling.

Voor welke verzekering wil je schade melden?

Tip: heb je schade door diefstal, vandalisme of een ander strafbaar feit? Vergeet dan niet aangifte te doen bij de politie.

Glasschade meld je direct

Zijn de ruiten stuk van je huis en ben je voor glas verzekerd? Dan hoef je dit niet bij ons te melden. Neem gelijk contact op met Service Glasherstel. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer: 0800 - 022 6688. Goed om te weten:

  • je bent binnen 1 dag geholpen
  • je hebt geen eigen risico
Let op: dit geldt niet voor schade aan bijvoorbeeld glazen kastdeurtjes, tafelbladen en andere glazen spullen in je huis.

Handig: Direct Schade Herstel

Bij het melden van je schade kun je kiezen voor Direct Schade Herstel. Valt de schade onder dekking van je verzekering? Dan zorgen wij voor een reparateur die de schade snel en vakkundig repareert. De reparateur stuurt de rekening direct naar ons. Zo hoef je niets voor te schieten.

Schade gemeld. En dan?

Benieuwd wat er gebeurt als wij je schademelding hebben ontvangen? Wij leggen het je graag uit. Lees hier wat je van ons kunt verwachten na het melden van een schade.

Meld je schade liever niet online?

Je kunt schade ook telefonisch of schriftelijk melden. Gebruik voor het schriftelijk melden van de schade onze formulieren: