Informatie aanleveren bij (storm)schade

Een schade is nooit fijn. We doen er daarom alles aan om het zo snel én goed mogelijk voor u op te lossen.
Voor een goede schadeafhandeling hebben wij bepaalde informatie van u nodig. Het is belangrijk dat u de informatie compleet aanlevert in de OHRA App of Mijn OHRA. Heeft u al schade gemeld? Dan kunt u de informatie ook aanleveren door te reageren op het door ons gestuurde bericht.

Schade aan uw schutting, woning of spullen 

Bij schade aan uw schutting, woning of spullen hebben we altijd nodig: 

  • Overzichtsfoto’s en detailfoto’s van de schade (max. 10 MB per bijlage en max. 50 MB in totaal)

Maak bij een nat plafond bijvoorbeeld een overzichtsfoto van de hele ruimte én een detailfoto waarop de schade goed zichtbaar is. 

Laat u de schade door een bedrijf herstellen? Dan ontvangen we graag een opgave van de herstelkosten. Dit kan zijn: 

  • Een offerte van een bedrijf
  • Een reparatienota

Gaat u de schade zelf herstellen? Dan ontvangen we graag: 

  • Schatting van het aan te schaffen materiaal en de te maken uren om de schade te herstellen

Schade aan uw woning

Onder schade aan u woning vallen bijvoorbeeld: zonnepanelen, dak en schoorsteen, bijgebouwen (schuur of tuinhuis), plafonds en muren. We hebben alleen bovenstaande informatie van u nodig. 

Schade aan uw spullen en/of schutting

Onder schade aan uw spullen vallen bijvoorbeeld: meubels, laptops, tuintafel, gordijnen en een laminaat- of vinylvloer. Een schutting is verzekerd op basis van dagwaarde.

Bij schade aan spullen en/of een schutting hebben we de volgende extra informatie van u nodig:

  • Hoe oud zijn uw beschadigde spullen/is uw schutting (indien bekend)?
  • Wat hebben de spullen/heeft de schutting bij de aankoop gekost (indien bekend)? Is dit meer dan € 1.000,-? Dan ontvangen wij ook graag de aankoopnota.
  • Uit welk materiaal bestaat uw schutting?
  • Is de schutting/terreinafscheiding uw eigendom of deelt u die met uw buren?

Eigen risico

Bij stormschade geldt een eigen risico van minimaal € 225,- of € 250,-. Als u een vrijwillig verhoogd eigen risico heeft gekozen, dan geldt dit als uw eigen risico. U vindt uw eigen risico op uw polisblad in de OHRA App of Mijn OHRA.

U hoort zo snel mogelijk van ons

Is het gelukt om de informatie compleet aan te leveren? Bedankt! U krijgt bericht zodra we uw schade behandelen. Bij drukte kan het langer duren voordat u bericht krijgt.