Juridisch geschil melden

Heeft u een OHRA Rechtsbijstandverzekering en bent u betrokken bij een juridisch geschil (conflict)? Dan moet u dit melden bij DAS Rechtsbijstand. DAS Rechtsbijstand regelt onze rechtshulp. 

Welke dekking heeft u?

Onze rechtsbijstandsverzekering bestaat uit verschillende modules die u zelf kunt kiezen. De gekozen modules staan op uw polisblad. Die kunt u op ieder moment bekijken in Mijn OHRA.

Valt het geschil onder de dekking van de rechtsbijstandverzekering?

In de polisvoorwaarden ziet u welke onderwerpen en situaties er onder de dekking van de modules vallen. Wij kunnen u helaas niet vertellen of een specifiek geschil verzekerd is. Hiervoor moet u uw geschil online of schriftelijk bij DAS melden. DAS doet telefonisch geen uitspraak over de dekking van een specifiek geschil. Een gespecialiseerd jurist van DAS beoordeelt na ontvangst van uw stukken binnen drie tot zes werkdagen de dekking en haalbaarheid van uw geschil.

Uw geschil melden?

U kunt een juridisch geschil direct online bij DAS melden. Als u dat liever schriftelijk doet gebruikt u het schadeaangifteformulier rechtsbijstand [PDF]. Vul het formulier zo volledig mogelijk in en stuur dat ondertekend naar DAS Rechtsbijstand.

Heeft u een juridische vraag?

Juridische vragen kunt u direct online stellen. Ook kunt u contact opnemen met de Juridische Adviesdesk van DAS via telefoonnummer 0206518815. DAS is bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 08.00 - 20.00 uur en op vrijdag van 08.00 - 17.30 uur.

Het webcareteam van DAS zit maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 - 17.30 uur voor u klaar op Facebook en Twitter.