Veelgestelde vragen over OHRA

Vanaf 1 januari 2013 is het wettelijk verplicht dat men bij execution only-dienstverlening distributiekosten in rekening brengt voor bepaalde producten. Distributiekosten zijn kosten die wij, als directe aanbieder, maken voor de verkoop van financiële producten. Deze kosten hebben betrekking op de eerste fase van het klantcontact tot het sluiten van een overeenkomst en kunnen niet als productkosten gekwalificeerd worden.

Distributiekosten zijn kosten die wij, als directe aanbieder, maken voor de verkoop van financiële producten. Deze kosten hebben betrekking op de eerste fase van het klantcontact tot het sluiten van een overeenkomst en kunnen niet als productkosten gekwalificeerd worden.

Rond de 28e van de maand worden de distributiekosten geïncasseerd.

Vanaf 1 januari 2013 zijn wij wettelijk verplicht u een aantal vragen te stellen over uw kennis- en ervaring over het product waar u in bent geïnteresseerd en onze execution only-dienstverlening. Uw antwoorden gebruiken wij om vast te stellen of dit product en onze dienstverlening passend is voor u.

Nee, u ontvangt geen diploma. U weet na de toets wel of het product en onze dienstverlening bij u past of niet.

Consumenten doen direct zaken met OHRA. Zij krijgen uitgebreide informatie van ons over onze producten. Op basis van deze informatie beoordeelt de consument zelfstandig of ons product bij hem past en aansluit bij zijn financiële situatie. De consument is zelf verantwoordelijk voor het maken van de keuze voor een product. Wij geven de consument geen persoonlijk advies hierover. Dit heet execution only-dienstverlening.

U doet bij OHRA direct zaken op basis van execution only-dienstverlening. Dit betekent dat u geen persoonlijk advies krijgt. U krijgt wel uitgebreide informatie over onze producten. U bent zelf verantwoordelijk voor het maken van de keuze voor een product. Als u toch advies wilt hebben, dan verwijzen we u door naar een onafhankelijke financiële adviseur.