Stormschade... En wat dan?

Een storm kan je woning aardig toetakelen. Weggewaaide dakpannen, omgewaaide bomen, maar vooral schuttingen zijn vaak de klos. Met onze opstalverzekering ben je verzekerd tegen zulke schade. We geven je graag een paar tips wat je dan het best kunt doen. En hoe je de schade kunt melden.

Dit kun je het best doen

  • Neem maatregelen om verdere schade te beperken
  • Maak foto’s van de schade
  • Meld de schade zo snel mogelijk. Het snelst regel je dit online of met de OHRA App.
Lees meer over schade melden bij je opstalverzekering.

Wij helpen je graag

Schade afhandelen na een storm is vaak een hoop gedoe. Je moet een vakman inschakelen om de schutting te repareren of een loodgieter omdat er waterschade is. Zulke dingen kan onze service Direct Schade Herstel prima voor je regelen. Wij schakelen een vakman voor je in. Heb je de opstalverzekering, dan regelen we alles voor je. En als wij het doen, betaal je ook maar de helft van je eigen risico.

Zo werkt onze service Direct Schade Herstel

  • Samen bepalen we of de stormschade in aanmerking komt voor Direct Schade Herstel. Wij schakelen dan een reparateur in die je schade snel en vakkundig repareert.
  • Binnen 5 werkdagen nadat de schade bij OHRA is gemeld, bellen we je zodat we de stormschade kunnen vaststellen.
  • Als de schade hersteld is, betalen wij de kosten rechtstreeks aan de reparateur. Je hoeft dus niks voor te schieten en je betaalt alleen het eigen risico.

Meer weten?

Hier zie je wat verzekerd is bij stormschade. Verder hebben we ook handige tips voor je om stormschade te voorkomen.