Schade melden bij je opstalverzekering

Heb je schade aan je woning? Dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben. Schade melden bij je opstalverzekering kan op verschillende manieren. Het snelste is via Mijn OHRA of de OHRA App. Wij nemen je schade dan binnen 2 werkdagen in behandeling.

Glasschade meld je direct bij Service Glasherstel

Zijn de ruiten van je woning stuk en ben je voor glas verzekerd? Dan hoef je dit niet bij ons te melden. Je kunt gelijk contact opnemen met Service Glasherstel. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer: 0800 - 022 6688.

  • je bent binnen 1 dag geholpen
  • je hebt geen eigen risico

Verzamel zoveel mogelijk informatie

Voor een snelle afhandeling is het handig als je al zo veel mogelijk informatie hebt die met de schade te maken hebben. Bijvoorbeeld:

  • een proces-verbaal bij diefstal of vandalisme
  • aankoopbonnen of bankafschriften van de gekochte goederen
  • garantiebewijzen
  • foto’s

Direct Schade Herstel: wel reparatie, géén rekening

Bij je schademelding kun je kiezen voor Direct Schade Herstel. Deze service bespaart je een boel gedoe. Want als de schade is gedekt, regelen wij een reparateur die jouw schade snel en vakkundig repareert. De reparateur stuurt de rekening rechtstreeks naar ons. Zo hoef jij geen geld voor te schieten. 

Meld je schade liever niet online?

Je kunt je schade natuurlijk ook telefonisch of schriftelijk melden. De afhandeling van je schade duurt dan wel iets langer. Voor het schriftelijk melden gebruik je het schadeaangifteformulier OHRA Opstalverzekering [PDF].

Schade gemeld. En dan?

Wat gebeurt er als wij je schademelding hebben ontvangen? Wij leggen het je graag uit. Lees hier wat je van ons kunt verwachten na het melden van een schade.

Direct hulp nodig?

Heb je een noodsituatie en zijn wij niet bereikbaar, bijvoorbeeld 's avonds of in het weekend? Dan staat de OHRA Hulpdienst voor je klaar. Je kunt ze bereiken op telefoonnummer +31 (0)26 400 23 10. Sla dit nummer alvast op in je mobiel. Dan heb je het altijd bij de hand.