Verlenging van uw autoverzekering

Hier vindt u de veelgestelde vragen over de verlenging van uw autoverzekering. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Zodra uw nieuwe polis in Mijn OHRA staat, krijgt u van ons bericht per e-mail. Op de nieuwe polis vindt u uw gekozen dekking en de premie voor het komende verzekeringsjaar.

OHRA beoordeelt één keer per jaar of er premies worden aangepast. Voor u is het belangrijk dat als u een gedekte schade claimt, dat deze ook wordt vergoed. Net als andere verzekeraars zien wij het aantal schades dalen, maar de reparatiekosten per schade toenemen. Hierdoor ontkomen wij er niet aan om op een aantal kenmerken de premie te verhogen. Zo kunnen wij u de garantie geven dat wij bij schade voor u klaarstaan.

Heeft u de kenmerken die we hebben moeten verhogen niet en heeft u geen schade geclaimd? Dan kan het zijn dat uw premie niet wijzigt of zelfs wordt verlaagd.

OHRA beoordeelt een keer per jaar of er premies worden aangepast. De premie voor het komende verzekeringsjaar staat op de nieuwe polis in Mijn OHRA. Deze premie geldt het komende verzekeringsjaar, onder voorbehoud van wijzigingen die effect hebben op de hoogte van de premie. Gaat u bijvoorbeeld verhuizen of heeft u een andere auto? Dan kan dat gevolgen hebben voor de hoogte van uw premie.

In de e-mail/brief staan de huidige premie en de premie voor het komende verzekeringsjaar. In Mijn OHRA staat nu alleen nog uw huidige premie. Zodra uw nieuwe polis met de premie voor komend jaar in Mijn OHRA staat, krijgt u van ons bericht per e-mail. Omdat de premie van uw autoverzekering wordt verhoogd, hebben wij u alvast geïnformeerd.

Door afrondingsverschillen kan de huidige premie genoemd in de e-mail/brief een paar centen afwijken van de huidige premie in Mijn OHRA. De premie in Mijn OHRA is leidend. 

Als u bij OHRA meer auto’s heeft verzekerd, dan kan het zijn dat deze nu niet worden genoemd. Bijvoorbeeld omdat ze op een ander moment worden verlengd. Zodra deze verzekering opnieuw wordt verlengd, krijgt u hierover apart bericht.

Alleen de inhoud van de extra dekking Rechtsbijstand Motorrijtuig is gewijzigd. Via Mijn OHRA kunt u altijd uw polisvoorwaarden downloaden. De nieuwe polisvoorwaarden gelden vanaf de verlengingsdatum. 

Het is verstandig om te checken of de dekking van uw autoverzekering nog bij u past. Een minder uitgebreide dekking betekent namelijk een lagere premie. Ook kunt u bij OHRA zelf de hoogte van uw eigen risico kiezen. Hoe hoger uw eigen risico, hoe lager de premie. Wijzig eenvoudig de dekking van uw autoverzekering via Mijn OHRA.

De premie van de OHRA Autoverzekering wordt bepaald door verschillende kenmerken, zoals het soort auto dat u verzekert, uw leeftijd en de regio waarin u woont. Ieder kenmerk krijgt een waarde op basis van uw persoonlijke situatie. De waarden samen bepalen de premie die u betaalt. 

Als u over een aantal van de verhoogde kenmerken beschikt, dan gaat uw premie omhoog, ook al heeft u afgelopen jaar geen schade geclaimd. 

Ja. Bij de onderdelen Brand, Storm en Natuur, Diefstal, Ruit en Aanrijding kan dat. Het kan u zelfs geld besparen. Dit hangt wel af van de hoogte van het schadebedrag en de terugval in de no-claimkorting. U hoeft niet gelijk te beslissen of u de schade zelf betaalt. Tot een jaar na de schade kunt u deze beslissing nemen. Zelfs als de schade al door OHRA is afgehandeld en betaald. Heeft u hier vragen over? Neem dan contact met ons op.

Ja. Schade aan uw auto meldt u het snelst via Mijn OHRA of de OHRA App. U kunt ook het online schadeformulier invullen. Let op: bij een verkeersongeval moet u het papieren Europese Schadeformulier invullen en naar ons opsturen. Wanneer er een tegenpartij bij het schadegeval betrokken is, moet dit formulier door beide partijen ingevuld en ondertekend zijn.

Uw wijzigingen geeft u eenvoudig door via Mijn OHRA. U kunt de volgende wijzigingen makkelijk en snel online doorgeven:

• een adreswijziging;
• een andere auto verzekeren;
• de verzekeringsdekking; 
• de hoogte van uw eigen risico.

Als klant van OHRA kunt u zich gratis aanmelden voor Mijn OHRA. Zo regelt u uw bank- en verzekeringszaken 24 uur per dag, 7 dagen per week heel eenvoudig online. U kunt direct online toegang tot Mijn OHRA activeren.

Als u geen collectiviteitskorting op uw polisblad ziet staan, dan bent u per verlengingsdatum niet meer collectief verzekerd. Dit komt doordat OHRA de samenwerking met een aantal collectiviteiten heeft beëindigd. Door het vervallen van de collectiviteitskorting gaat uw premie omhoog.

Wij vinden het jammer dat u uw OHRA Autoverzekering wilt opzeggen. Bent u niet tevreden over uw autoverzekering? Neem dan contact met ons op. Dan zoeken we samen naar een oplossing.

Wilt u toch opzeggen? Dat kan dagelijks via Mijn OHRA. Ook kunt u via Mijn OHRA eenvoudig wijzigingen doorgeven, zoals een andere auto.

Wij hebben de veelgestelde vragen over deze regeling voor u op een rijtje gezet.

Uw zuivere schadevrije jaren ziet u direct in Mijn OHRA en ze staan op uw polisblad. U vindt er ook uw no-claimkorting en no-claimtrede.

U kunt uw vraag via het contactformulier stellen. Als u liever een medewerker wilt spreken, dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen.