Veelgestelde vragen over Mijn OHRA

Met Mijn OHRA regelt u uw bank- en verzekeringszaken eenvoudig zelf. Heeft u een vraag over Mijn OHRA? Bekijk hieronder de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Mijn OHRA is uw persoonlijke online omgeving waar u direct, online, 24 uur per dag al uw gegevens bij kunt inzien en waar nodig aanpassen.

Koppeling OHRA App
Via de OHRA App kunt u ook inloggen op Mijn OHRA. Zo kunt u ook via uw smartphone of tablet alle verzekeringszaken eenvoudig regelen.

U kunt gebruikmaken van Mijn OHRA als u klant bent van OHRA. Het gebruik van Mijn OHRA is gratis. U regelt binnen 3 stappen toegang tot Mijn OHRA.

Het gebruik van Mijn OHRA is heel eenvoudig. U regelt in drie stappen toegang tot Mijn OHRA. U ontvangt per e-mail een bevestiging van uw gegevens. U activeert uw account en daarna kunt u direct aan de slag. 

Heeft u ook een bankrekening bij OHRA? Dan vraagt u aanvullend toegang aan tot OHRA Bank Online.

De mogelijkheden van Mijn OHRA breiden wij steeds verder uit. Op dit moment kunt u het volgende regelen in Mijn OHRA:

  • Gegevens van uw verzekering(en) bekijken: polisvoorwaarden, gekozen dekking, premie
  • Uw bankrekeningen beheren en overboekingen doen
  • Het kenteken wijzigen als u een andere auto koopt
  • Uw persoonlijke gegevens wijzigen
  • De dekking van uw verzekeringen aanpassen
  • Een verhuizing doorgeven
  • Een schade melden
  • Een verzekering opzeggen
  • Uw gebruikersnaam en/of wachtwoord voor Mijn OHRA veranderen

In Mijn OHRA staan alleen de algemene gegevens van uw schadeverzekering(en) en bankrekeningen bij OHRA. Wilt u uw zorgpolis inzien, uw zorgverbruik bekijken, een declaratie indienen of een wijziging doorgeven? Dan kunt u gebruikmaken van Mijn OHRA Zorgverzekering.

U kunt in Mijn OHRA inzicht krijgen in uw OHRA producten, toegang krijgen tot OHRA Bank Online (als u klant bent van OHRA Bank), uw persoonlijke gegevens inzien en wijzigen. Verder kunt u gebruikmaken van allerlei voordelen, speciaal voor OHRA klanten.

Heeft u een zorgverzekering bij OHRA? Dan kunt u gebruikmaken van Mijn OHRA Zorgverzekering.
 

Voordelen van Mijn OHRA:

  • Direct, online, 24 uur per dag inzien van al uw gegevens bij OHRA en mogelijkheden tot wijzigen.
  • Geen papieren administratie, maar direct informatie online.
  • Verder kunt u gebruik maken van allerlei voordelen, speciaal voor OHRA klanten.       

U regelt eenvoudig toegang tot Mijn OHRA. U heeft hiervoor uw relatienummer nodig en een e-mailadres. Uw relatienummer is onderdeel van uw polisnummer en staat op uw polisblad. Het zijn de cijfers voor het eerste streepje. Bijvoorbeeld uw polisnummer is: 123456-531-04. Dan is uw relatienummer 123456. Ook kunt u uw relatienummer vinden onderaan de e-mails die u van ons ontvangt.

Regel uw toegang tot Mijn OHRA

OHRA Bank Online
Heeft u ook een bankrekening bij OHRA. Dan vraagt u aanvullend toegang aan tot OHRA Bank Online. Aanvragen OHRA Bank Online

Als uw partner producten en een eigen relatienummer bij OHRA heeft, moet uw partner zelf Mijn OHRA aanvragen. Uw producten zijn namelijk gekoppeld aan uw relatienummer. Uw producten zijn daarom ook alleen voor u zichtbaar in Mijn OHRA.

Als u geen gebruik meer wilt maken van Mijn OHRA, dan dient u uw Mijn OHRA account schriftelijk te beëindigen. U kunt het verzoek tot opheffing sturen naar:

 OHRA
 tav RELA
 Antwoordnummer 33466
 8000 ZC  Arnhem
 En vermeld ‘Opheffen Mijn OHRA’. Wij zullen dan uw Mijn OHRA opheffen.

 Wilt u geen gebruik meer maken van OHRA Bank Online? 
 Stuur dan een brief aan:
 OHRA Bank
 tav OBOL
 Antwoordnummer 3348
 6800 ZE  Arnhem
 En vermeld ‘Opheffen OHRA Bank Online’. Wij zullen dan uw OHRA Bank Online opheffen.

Ja, als u al een gebruikersnaam en wachtwoord voor OHRA Bank Online heeft, hoeft u geen (nieuwe) inloggegevens aan te vragen. U kunt met uw bestaande gegevens inloggen op Mijn OHRA.

U kunt uw gebruikersnaam of wachtwoord opvragen per e-mail.

Problemen met inloggen kunnen komen door:
  • U heeft uw gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist ingevoerd;
  • Uw account is geblokkeerd;
  • U probeert met uw DigiD in te loggen. Met uw DigiD kunt u wel inloggen op Mijn OHRA Zorgverzekering.
Is er een technische storing? Neem dan contact met ons op. Of meld de storing via WhatsApp. Ons nummer is +31 (0)6 20 14 06 59. 

Mijn OHRA wordt geblokkeerd als er vijf keer geprobeerd is in te loggen met een verkeerde gebruikersnaam en/of wachtwoord. U kunt een nieuw tijdelijk wachtwoord aanvragen om alsnog in te loggen in uw Mijn OHRA account.

U kunt uw gebruikersnaam of wachtwoord opvragen per e-mail.

Als u ingelogd bent bij Mijn OHRA begint u op uw overzichtspagina.

  • Kies de verzekering waarvan u documenten wilt inzien, opslaan of printen;
  • Klik op het blauwe blok 'Digitale polis'; 
  • Vervolgens kiest u de gewenste datum; 
  • Selecteer de link 'Uw polis'; 
  • Uw digitale polis wordt dan geopend in pdf. U kunt de polis opslaan of printen.

Wilt u de mededelingen over uw polis of uw groene kaart printen? Volg dan dezelfde stappen.