Veelgestelde vragen over de OHRA App

Wij hebben veelgestelde vragen over de OHRA App voor u verzameld. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

De OHRA App is beschikbaar voor:

  • Apple (iOS) iPhones en iPads
  • Android-toestellen (Samsung, HTC enz).

We bekijken maandelijks welke ondersteuning we moeten bieden en welke verbeteringen we moeten doorvoeren door bijvoorbeeld nieuwe versies van besturingssystemen. Op dit moment is de OHRA App nog niet beschikbaar voor BlackBerry, Symbian en Windows Phone

Met de OHRA kunt u:

  • Zorgkosten declareren; 
  • Schade melden voor uw autoverzekering, caravanverzekering of reisverzekering;
  • Detailgegevens en digitale polissen van uw producten bekijken;
  • Wijzigingen doorgeven;
  • Contact opnemen met de OHRA Klantenservice en de OHRA Hulpdienst.

Daarnaast staat in app de volgende informatie:

  • Telefoonnummers van politie, brandweer en ambulance in Nederland en in het buitenland;
  • Gegevens van Nederlandse ambassades (wereldwijd);
  • Telefoonnummers om uw bankpas/creditcard te laten blokkeren;
  • Telefoonnummers om uw mobiele telefoon te laten blokkeren;
  • Adressen en telefoonnummers van autoschade- en glasherstelbedrijven;
  • Nieuws- en persberichten.

Ja, u kunt direct bellen als u de OHRA App gebruikt op uw smartphone. Na inloggen belt u met één druk op de knop de OHRA Hulpdienst. Uiteraard kunt u ook op een ander telefoonnummer klikken om te bellen. Op uw tabet werkt dit niet. Wel tonen we op een tablet het telefoonnummer zodat u via uw telefoon het juiste nummer kunt bellen.

In het hoofdscherm kunt u direct inloggen. Om in te loggen heeft u uw gebruikersnaam en wachtwoord van Mijn OHRA nodig. Heeft u nog geen Mijn OHRA? Regel hier toegang tot Mijn OHRA. Na het inloggen in Mijn OHRA ziet u uw persoonlijke gegevens en uw producten ook in de OHRA App. Zo kunt u eenvoudig de details van uw producten bekijken via uw smartphone.

Let op: als u de OHRA App dertig minuten niet heeft gebruikt, dan moet u opnieuw inloggen om deze gegevens te zien.

Als u niet kunt inloggen, dan kan het zijn dat:

  • U uw gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist heeft ingevoerd;
  • Uw account is geblokkeerd;
  • U probeert met uw DigiD in te loggen. Met uw DigiD kunt u wel inloggen op Mijn OHRA Zorgverzekering.

Nee, u heeft geen Mijn OHRA account nodig om uw zorgkosten te declareren via de OHRA App. U kunt ook inloggen met uw relatienummer en geboortedatum. Zo kunt u eenvoudig uw zorgkosten declareren.

U kunt op twee manieren uw declaratie indienen via de OHRA App.

  1. Open de OHRA App en ga naar Zorgzaken regelen > Declareren. Meld u aan met uw relatienummer en geboortedatum. U kunt nu uw declaratie indienen. Uw relatienummer vindt u onder andere op uw zorgpas. Deze informatie hoeft u maar eenmalig in te voeren. De informatie wordt in de OHRA App onthouden.
  2. Open de OHRA App en log in met uw Mijn OHRA account. Ga via Mijn Zorgverzekering naar Declareren. Omdat u bent ingelogd met uw Mijn OHRA account hoeft u zich niet opnieuw aan te melden met uw relatienummer en geboortedatum. Let op: uw inlog met uw Mijn OHRA account verloopt na dertig minuten.

Per declaratie kunt u maximaal vier foto’s meesturen. Minimaal moet u een foto meesturen.

Let op: zet maximaal één rekening op een foto.

Alle informatie op de rekening moet goed leesbaar zijn op de foto. Zorg dat de foto niet te donker is. Maak van één rekening (A4-tje) een foto en stuur deze naar OHRA.

Declaraties voor personen die zijn meeverzekerd op uw polis kunt u onder uw eigen relatienummer indienen. Is de meeverzekerde 16 jaar of ouder, dan kunt u een declaratie ook indienen onder het relatienummer van de meeverzekerde.

Als u een bevestiging van de verzending ziet van uw declaratie in de OHRA App, dan staat binnen 30 minuten de ingediende rekening ook in Mijn OHRA Zorgverzekering.

Als u bent ingelogd in de OHRA App, dan ziet u rechtsboven in het hoofdmenu de mogelijkheid om naar uw persoonlijke gegevens te gaan. Daar vindt u de mogelijkheid om uit te loggen.

Via onderstaande stappen vindt u de versie van het besturingssysteem van uw toestel.

Voor (Apple-)toestellen draaiend op iOS (iPhone en iPad):

  • Klik op het icoon 'Instellingen'
  • Klik op 'Algemeen' 
  • Klik op 'Info' 
  • Bij 'Versie' staat de versie van iOS

Voor toestellen draaiend op het Android-besturingssysteem (Samsung, LG, HTC, enz.):

  • Klik op het icoon voor de instellingen van uw toestel
  • Klik op 'Toestel-info' (binnen onderdeel 'Systeem')
  • Bij 'Android-versie' staat de versie van Android die op uw toestel is geïnstalleerd

Let op: elk toestel kan een andere menu-indeling hebben. Bij twijfel, kijk in de handleiding van uw toestel.