Veelgestelde vragen over de OHRA App

Met de OHRA App regel je overal en altijd je verzekeringszaken. Je installeert hem gratis op je smartphone of tablet. Hieronder vind je de antwoorden op enkele veelgestelde vragen over onze app. Staat je vraag er niet bij? Bezoek dan ons forum. Wij helpen je graag verder.

Onze app werkt op:

  • Apple (iOS) iPhones en iPads. Download gratis in de App Store.
  • Android-toestellen (zoals Samsung, LG en HTC). Download gratis in Google Play.

Dat ligt een beetje aan de verzekeringen die je bij ons hebt. Maar je kunt bijvoorbeeld:

  • rekeningen van je zorgverlener declareren
  • een schade melden
  • je polis bekijken
  • je groene kaart bekijken
  • wijzigingen doorgeven
  • snel contact met ons opnemen
En de app helpt je. Met heel veel nuttige informatie, zoals:
  • telefoonnummers van politie, brandweer en ambulance in binnen- en buitenland
  • gegevens van Nederlandse ambassades wereldwijd
  • telefoonnummers om je bankpas/creditcard te laten blokkeren
  • telefoonnummers om je mobiele telefoon te laten blokkeren
  • het dichtstbijzijnde autoschade- of glasherstelbedrijf

Vervelend. Misschien helpt dit:

  • check of je je gebruikersnaam en wachtwoord goed hebt ingevuld.
  • kijk of je toegang is geblokkeerd. Dat gebeurt bijvoorbeeld na 5 keer verkeerd inloggen. Vraag dan een tijdelijk wachtwoord aan.
  • log je niet per ongeluk in met je DigiD? Met je DigiD kun je alleen inloggen op Mijn OHRA Zorgverzekering.

Nee, dat kan ook zonder Mijn OHRA. Je hoeft niet in te loggen. Op het beginscherm van de app kies je de blauwe tegel 'Zorgzaken regelen' en daarna 'Declareren'. Je hebt verder alleen je relatienummer en geboortedatum nodig. Snel en handig. Lees hier meer over mobiel declareren.

We hebben de algemene stappen voor je op een rij gezet. Maar het kan per toestel verschillen. Twijfel je? Kijk dan in de handleiding van je toestel.

Voor toestellen met Apple iOS (iPhone en iPad):

  • klik op het icoon 'Instellingen' 
  • klik op 'Algemeen' 
  • klik op 'Info' 
  • bij 'Versie' vind je de versie van iOS

Voor toestellen met Android (zoals Samsung, LG en HTC):

  • klik op het icoon voor de instellingen van je toestel
  • klik op 'Toestel-info' (in het onderdeel 'Systeem')
  • kijk dan bij 'Android-versie'

Werkt de app niet? Of doet een van de functies het niet? Vervelend, maar wij horen het graag via dit formulier. Dan gaan wij met je melding aan de slag.

Wat vind je van onze app?

Wij willen onze app nog prettiger en handiger voor je maken. Heb je tips? Laat het ons weten.