Klacht over de OHRA Zorgverzekering of een zorgverlener

Aan een klacht ligt een onprettige ervaring of ontevredenheid ten grondslag. Bent u ontevreden over de OHRA Zorgverzekering of over uw behandeling door een zorgverlener? Laat dit dan aan ons weten, want we zijn blij met uw signalen waarmee het beleid en de service van OHRA verbeterd kan worden.

Zo geeft u een klacht aan ons door

Stap 1: u richt uw klacht aan OHRA
U kunt uw klacht op verschillende manieren indienen: 

  • Online. Uw klacht wordt het snelst in behandeling genomen als u ons klachtenformulier gebruikt. Uw klacht komt dan direct binnen bij de juiste afdeling. 
  • Telefonisch via onze klantenservice.
  • Per post. Zet in uw brief altijd uw relatienummer, uw naam, uw adres. Geef ook een duidelijke omschrijving van uw klacht. U kunt uw brief sturen aan:
    OHRA
    Postbus 40000
    6803 GA Arnhem
Binnen 5 werkdagen een reactie 
U ontvangt van ons binnen 5 werkdagen een reactie op uw klacht. Bij een ingewikkelde vraag duurt het misschien langer voordat wij inhoudelijk kunnen reageren, omdat bijvoorbeeld meer onderzoek nodig is. U ontvangt dan bericht dat het antwoord iets langer duurt en wanneer u wél antwoord kunt verwachten.

Stap 2: u richt uw klacht aan een erkend klachteninstituut
Als u ontevreden bent over de wijze waarop wij uw klacht hebben afgehandeld? Of als wij niet binnen 6 weken hebben gereageerd. Dan kunt u dat doorgeven aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Uw klacht wordt binnen maximaal 90 dagen afgehandeld. De gegevens van SKGZ zijn:

Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen
Postbus 291
3700 AG Zeist
Telefoon: 088 - 900 69 00

U kunt ook altijd de burgerlijke rechter een beslissing laten nemen over uw klacht. Ook als er al een bindend advies is van de SKGZ.