Klacht over onze zorgverzekering of een zorgverlener

Ben je niet tevreden over onze zorgverzekering? Of had je een vervelende ervaring met de huisarts of specialist die je heeft behandeld? Dan horen wij het graag. Hopelijk kunnen we je helpen. En misschien kunnen we je zelfs weer blij maken en onze dienstverlening verder verbeteren.

Zo geef je een klacht aan ons door

Stap 1: Meld je klacht online, telefonisch of per post
Je kunt je klacht op verschillende manieren indienen: 

  • Online met ons klachtenformulier. Makkelijk en snel. Je klacht komt dan direct binnen bij de juiste afdeling.  
  • Telefonisch via onze klantenservice.
  • Per post. Vergeet niet je relatienummer, naam en adres te vermelden. En natuurlijk een duidelijke omschrijving van je klacht. Stuur je brief naar:
    OHRA
    Afdeling Kwaliteitsmanagement, team Klachten en geschillen
    Postbus 4349
    5004 JH Tilburg
Binnen 5 werkdagen krijg je een reactie van ons. Misschien is er voor een goed antwoord meer onderzoek nodig. Dan kan het iets langer duren. Je ontvangt dan altijd bericht wanneer je wél een inhoudelijk antwoord van ons kunt verwachten. 

Stap 2: De SKGZ, als we er samen echt niet uitkomen
Ben je niet tevreden over de manier waarop wij je hebben geholpen? Of hebben we niet binnen 6 weken gereageerd? Dan kun je terecht bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Je klacht wordt binnen maximaal 90 dagen afgehandeld. De gegevens van SKGZ zijn:

Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen
Postbus 291
3700 AG Zeist
Telefoon: 088 - 900 69 00

Uiteindelijk kun je ook de burgerlijke rechter een beslissing laten nemen. Zelfs als er al een bindend advies is van de SKGZ.