Fraudebeleid

Wat is fraude? Fraude is bijvoorbeeld als klanten informatie verzwijgen en daardoor een verzekering of bankproduct krijgen waarop zij geen recht hebben. Of als ze onjuiste of onvolledige informatie verstrekken bij een verzoek om een verzekeringsuitkering zodat ze een uitkering krijgen terwijl ze daarop geen recht hebben. Alle vormen van fraude kosten geld en beïnvloeden uiteindelijk de prijs van het financiële product.

Hoe gaat OHRA om met klanten die frauderen?

OHRA is onderdeel van de Delta Lloyd N.V. Delta Lloyd N.V. neemt verschillende maatregelen en is alert op fraude en fraudeurs. In het belang van al onze eerlijke klanten en in het belang van een integere verzekerings- en bancaire bedrijfstak. Bekijk het volledige beleid [PDF] of lees het het fraudebeleid bij zorg [PDF].

Terugvorderen kosten

Voor de interne onderzoekskosten geldt een standaard schadevergoeding van € 532,-. Dit bedrag wordt verhaald door SODA (Service Organisatie Directe Aansprakelijkstelling). Bovenop het standaardbedrag kan SODA namens OHRA ook overige ten onrechte gemaakte kosten of ten onrechte betaalde schade terugvorderen. Meer informatie over SODA kunt u vinden op de website van SODA.