Omzetting van uw doorlopende reisverzekering

U heeft een doorlopende reisverzekering die wordt omgezet naar OHRA. Hieronder vindt u veelgestelde vragen en antwoorden over dit onderwerp.

Waarom wordt mijn doorlopende reisverzekering omgezet naar OHRA?

De verzekeraar achter uw doorlopende reisverzekering is Delta Lloyd Schadeverzekering NV. Deze verzekeraar heeft een reisverzekering onder de naam OHRA Schadeverzekeringen. Delta Lloyd heeft besloten om uw reisverzekering om te zetten naar OHRA. Heeft u naast uw reisverzekering ook andere schadeverzekeringen afgesloten? Dan krijgt u daar binnenkort meer informatie over.

Wanneer wordt mijn doorlopende reisverzekering omgezet?

U ontvangt per verlengingsdatum de nieuwe polis van OHRA. Op diezelfde datum wordt uw huidige doorlopende reisverzekering beëindigd. 

Wat betekent de omzetting voor mijn doorlopende reisverzekering?

De dekking van uw OHRA Doorlopende Reisverzekering kent andere vergoedingen en dekkingen dan uw Zorgeloze Reisverzekering. De dekkingen Geld en Annulering zijn bijvoorbeeld niet meer standaard verzekerd. U kunt deze dekkingen eenvoudig toevoegen aan uw reisverzekering via Mijn OHRA. Als u voorheen dekking had voor ziekte en ongevallen in het buitenland voor meegenomen dieren, komt deze nu te vervallen. Bekijk de polisvoorwaarden voor een uitgebreid overzicht.

Wat betekent de omzetting voor mijn premie?

Het kan zijn dat u iets meer of minder premie gaat betalen. De nieuwe premie vindt u terug op uw polisblad. Betaalde u voorheen uw premie per kwartaal? Dan verandert dit voortaan naar een maandelijkse betaling.

Wanneer ontvang ik mijn nieuwe polis?

U ontvangt binnen twee weken uw nieuwe polis met de voor u geldende dekking en premie. Uw huidige doorlopende reisverzekering wordt automatisch stopgezet.

Ik heb onlangs een schade gemeld. Hoe gaat dat straks met de omzetting?

Uw OHRA Doorlopende Reisverzekering gaat in per verlengingsdatum. Tot deze datum kunt u schade melden zoals u gewend was, bij uw huidige verzekeraar. Voor schade die is ontstaan na de verlengingsdatum kunt u bij OHRA terecht.

Online gemak

Vanaf de ingangsdatum van uw OHRA Doorlopende Reisverzekering kunt u alles rondom uw verzekering online regelen in Mijn OHRA. Wijzig bijvoorbeeld uw dekking of verzekerde bedragen, bekijk uw polisblad of meld direct een schade. Gemakkelijk, snel en 24/7 beschikbaar. Waar en wanneer u wilt.

Hoe kan ik me aanmelden voor Mijn OHRA?

Per ingangsdatum van uw OHRA Doorlopende Reisverzekering kunt u Mijn OHRA eenvoudig aanvragen:
  1. Vul uw e-mailadres in en kies uw wachtwoord; 
  2. Bevestig uw e-mailadres;
  3. Vul uw relatienummer en geboortedatum in.
Uw relatienummer is onderdeel van uw polisnummer en staat op uw polisblad. Het zijn de cijfers voor het eerste streepje. Is uw polisnummer 123456-531-04. Dan is uw relatienummer 123456. Ook vindt u uw relatienummer op de brief waarin u bent geïnformeerd over de omzetting van uw reisverzekering. 

Lukt het aanmelden bij Mijn OHRA niet? 
Bekijk de video met een korte uitleg of ga naar de veelgestelde vragen

Ik wil mijn dekking verhogen. Hoe werkt dat?

In Mijn OHRA wijzigt u eenvoudig en snel de dekking van uw OHRA Doorlopende Reisverzekering. U heeft veel keuzemogelijkheden in dekking, reisduur en maximale vergoedingen. Zo kunt u zelf uw ideale reisverzekering samenstellen.

Kan ik mijn andere verzekeringen ook omzetten?

U kunt uiteraard uw andere schadeverzekeringen ook omzetten. Wij adviseren u wel om te wachten tot u een bericht van ons heeft ontvangen dat uw schadeverzekering(en) worden omgezet.

Staat uw vraag er niet bij?

Vul dan ons contactformulier in.

Wilt u liever een medewerker spreken? Bel dan op werkdagen tussen 8.00 uur en 17.30 uur naar: 026 354 47 20.