Veelgestelde vragen inboedelverzekering

Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

U heeft een eigen risico van € 75,- als u gebruik maakt van onze Direct Schade Herstel service. Bij stormschade aan huurdersbelang (bijvoorbeeld schuttingen of schuren) heeft u een eigen risico van € 225,- per gebeurtenis. In het geval u de schade laat repareren door een ander herstelbedrijf of in alle overige gevallen is uw eigen risico € 150,-.

Bij woonschade kunt gebruik maken van onze service Direct Schade Herstel. Veel klanten maken hier gebruik van. Met de service Direct Schade Herstel zorgen wij voor herstel na een verzekerde schade. Erkende schadeherstellers waarmee wij samenwerken zorgen voor een professioneel herstel van de schade aan uw spullen of aan uw woning.

Voordelen van deze service:

  • u hoeft niet zelf op zoek naar een schadehersteller;
  • u hoeft geen geld voor te schieten;
  • u betaalt slechts de helft van uw eigen risico.

Met de dekking Buiten het huis verzekert u uw waardevolle spullen buiten het huis in Nederland tegen diefstal en schade. Bijvoorbeeld mobiele telefoons, brillen en camera’s. De dekking Buiten het huis kunt u alleen bij ons afsluiten als u al een inboedelverzekering bij ons heeft of gelijktijdig afsluit.

U kunt uw spullen via verschillende dekkingen verzekeren. Bekijk het verschillenoverzicht [PDF] om te zien wat wanneer is verzekerd.

Nee, onze inboedelverzekering is alleen voor particulieren. Voor organisaties en bedrijven bieden wij geen inboedelverzekering.

Met een goed beveiligde woning krijgt u 15 procent korting op de premie van uw inboedelverzekering. U moet dan in het bezit zijn van een geldig certificaat. Lees meer over premiekorting bij inbraakpreventie.

Van deze mogelijkheid maakten maar heel weinig klanten gebruik. Vandaar dat wij ervoor gekozen hebben om deze optie niet meer aan te bieden.

Nee, u kunt vanaf 31 mei 2015 het verzekerde bedrag niet meer zelf verhogen. Had u voor uw verhuizing een hoger verzekerd bedrag? Dan komt het extra verzekerde bedrag te vervallen zodra u verhuisd bent.

We hebben de OHRA Woonverzekeringen iets aangepast. De verzekeringen zijn nu nog eenvoudiger en met een scherpe prijs. Bekijk de veelgestelde vragen over de vernieuwde OHRA Woonverzekeringen.

Dat kan op verschillende manieren. De snelste manier is via Mijn OHRA.

U kunt uw schade ook telefonisch of schriftelijk melden. Stuur voor het schriftelijk melden van uw schade het onderstaande formulier ondertekend aan ons toe.

Schadeaangifteformulier OHRA Inboedelverzekering [PDF] 

Verzamel zo veel mogelijk informatie die met de schade te maken heeft. Bijvoorbeeld:

  • een proces-verbaal (bij verlies, vermissing of diefstal uit de woning);
  • aankoopbonnen of bankafschriften van de gekochte goederen;
  • garantiebewijzen;
  • foto’s. 
Glasschade kunt u rechtstreeks bij Service Glasherstel melden via telefoonnummer: 0800 022 6688. 

Tip: Heeft u schade door diefstal, vandalisme of een ander strafbaar feit? Vergeet dan niet aangifte te doen bij de politie.

Heeft u een noodsituatie buiten kantoortijden om? Dan staat de OHRA Hulpdienst voor u klaar. 24 uur per dag, zeven dagen per week.     

U kunt ons bereiken op telefoonnummer +31 (0)26 400 2310.

Wij vertellen u graag wat u van ons kunt verwachten bij een schade.