Veelgestelde vragen OHRA Visa Card

Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met de Servicedesk van International Card Services. Het telefoonnummer is 0206600600.

Bent u uw OHRA Visa Card kwijt of is deze gestolen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de politie en met International Card Services (ICS is de aanbieder van de OHRA Visa Card).

Het speciale telefoonnummer van International Card Services is 24 uur per dag bereikbaar: +31 0206600611. Uiteraard accepteert ICS collect calls: de kosten van het gesprek zijn dan voor ICS.

Na het aanvragen van de OHRA Visa Card heeft u een brief ontvangen met daarin een Uniek Toegangs Nummer (UTN). Met dit toegangsnummer en het telefoonnummer dat op de sticker op uw OHRA Visa Card staat, kunt u de Card deblokkeren. Verwijder daarna de sticker en plaats uw handtekening op de achterkant van de Card.

Als uw creditcard beschadigd is, neem dan contact op met de Visa Servicedesk van International Card Services (ICS is de aanbieder van de OHRA Visa Card). Het telefoonnummer is 0206600600.

Met de pincode kunt u contant geld opnemen uit geldautomaten. Ook kunt u deze nodig hebben bij gewone betalingen. Bij het aanvragen van de creditcard heeft u zelf een pincode kunnen kiezen.

Ook kunt u met een geldig legitimatiebewijs geld opnemen bij de balie van een aantal banken. Het komt steeds vaker voor dat u de pincode moet gebruiken in plaats van het plaatsen van een handtekening. Het is dus belangrijk dat u uw pincode onthoudt.

Bent u uw pincode vergeten? Neem contact op met de Visa Servicedesk van International Card Services Services (ICS is de aanbieder van de OHRA Visa Card). Het telefoonnummer is 0206600600.

Als u 3 keer de verkeerde pincode heeft ingetoetst, wordt uw OHRA Visa Card uit veiligheidsoverwegingen 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur wordt uw Card geactiveerd en kunt u opnieuw uw pincode intoetsen.

Bent u uw pincode vergeten? Neem contact op met de Visa Servicedesk van International Card Services Services (ICS is de aanbieder van de OHRA Visa Card), 0206600600.

U kunt op 4 manieren terugbetalen:

  1. Maandelijks betaalt u zelf na ontvangst van het rekeningoverzicht. Daarbij hebt u iedere maand zelf de keuze om het saldo ineens of in termijnen te betalen. Zelf betalen kan met behulp van internetbankieren of door een betaalopdracht op te geven op Mijn ICS.
  2. Maandelijks 2,5% van het openstaande saldo via automatische incasso betalen.
  3. Maandelijks een vast bedrag via automatische incasso betalen.
  4. Maandelijks 100% van het openstaande saldo via automatische incasso betalen.

U ontvangt een e-mail zodra uw nieuwe online rekening voor u klaarstaat in Mijn ICS. Heeft u Mijn ICS nog niet geactiveerd? U activeert Mijn ICS eenvoudig op www.icscards.nl. Na het activeren kunt u Mijn ICS direct gebruiken. Maakt u geen gebruik van Mijn ICS dan ontvangt u uw rekeningoverzichten per post. Hier zijn extra kosten aan verbonden. Voor de verzending van rekeningoverzichten per post betaalt u € 1,- per rekeningoverzicht.

U ontvangt één keer per maand een rekeningoverzicht, steeds op dezelfde datum. Zijn er geen wijzigingen in uw saldo? Dan ontvangt u geen overzicht.

International Card Services berekent voor de verzending van rekeningoverzichten per post € 1,- per rekeningoverzicht. Door Mijn ICS te activeren, voorkomt u deze kosten. Nadat u Mijn ICS heeft geactiveerd, ontvangt u geen papieren rekeningoverzichten meer. U ontvangt maandelijks een e-mail als uw online rekeningoverzicht klaarstaat. En mocht u uw rekeningoverzicht toch op papier willen hebben, dan kunt u via Mijn ICS de rekeningoverzichten opslaan en printen.

Wanneer u binnen 31 dagen na een aankoop of geldopname komt te overlijden, hoeven de kosten niet terugbetaald te worden. U betaalt voor deze service € 6,75 per jaar.

Stel zo snel mogelijk na de datum van uw rekeningoverzicht de afdeling Transactie Informatie van ICS schriftelijk op de hoogte. Op icscards.nl vindt u het formulier Verklaring Betwiste Transactie. Vul dit formulier in en stuur het samen met een kopie van het rekeningoverzicht op. Tevens kruist u op dit overzicht de transactie aan waarover het gaat. Onder voorbehoud corrigeert ICS het afgeschreven bedrag op uw volgende rekeningoverzicht. Blijkt na onderzoek dat de transactie toch door u is gedaan, dan ontvangt u daarover bericht. Het spreekt vanzelf dat u het bedrag dan aan ICS moet terugbetalen.

Raadpleeg voor meer details de Algemene voorwaarden [PDF].

Bijna alles wat u koopt met uw OHRA Visa Card is 180 dagen verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging. Ook na 180 dagen is het erg vervelend om zaken kwijt te raken. Met de Verlengde Aankoopverzekering zijn daarom vrijwel alle artikelen die u met uw Card betaalt, verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging tot één jaar na aankoopdatum. De kosten bedragen € 8,- per jaar.

Heeft u een andere vraag over de OHRA Visa Card, die niet op deze pagina staat? Neem dan contact op met International Card Services. ICS is de aanbieder van de OHRA Visa Card.

International Card Services B.V. (ICS)
Postbus 23225,
1100 DS Diemen
telefoonnummer: 020 660 06 00