Veelgestelde vragen caravanverzekering

Een caravanverzekering afsluiten doe je niet elke dag. We kunnen ons voorstellen dat je hierover vragen hebt. Wij hebben daarom enkele veelgestelde vragen over onze caravanverzekering voor je op een rijtje gezet. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

In de basisdekking van onze caravanverzekering zijn de spullen in de caravan, voortent of aanbouw niet meeverzekerd. Wil je dit wel, kies dan voor de extra dekking ‘Inventaris’. Hieronder vallen alle spullen voor huishoudelijk gebruik, zoals beddengoed en servies. Een gerust gevoel, want ongemerkt heb je heel wat spullen mee op reis.

Let op: de bagage die je meeneemt valt niet onder de extra dekking Inventaris. Je reisbagage kun je wel met onze reisverzekering verzekeren.

Ja hoor. Onze caravanverzekering is ook bedoeld voor vouwwagens. Je moet wel zelf de gebruiker zijn. Je mag de vouwwagen niet verhuren. Bij verhuur ben je namelijk niet verzekerd.

Nee, helaas. Onze caravanverzekering is geen verzekering voor campers.

Helaas, een toercaravan en vouwwagen mag je niet verhuren. Doe je dit wel, dan ben je niet verzekerd. Een stacaravan mag je wel een keertje verhuren, maar niet langer dan 4 weken per jaar.

Ja, storm- en hagelschade zijn standaard verzekerd met de OHRA Caravanverzekering. Je kunt je schade zelf eenvoudig melden in Mijn OHRA. Wij nemen je schademelding dan binnen 2 werkdagen in behandeling.

Ja, een caravanmover is ook meeverzekerd. Je moet dan wel aan ons doorgeven dat er een caravanmover op je caravan zit. Dat doe je bij het afsluiten van onze caravanverzekering. Je telt dan de nieuwwaarde van de caravanmover op bij de nieuwwaarde van je caravan. Daarmee bepaal je de premie. Heel makkelijk.

Heb je de caravanmover later aangeschaft en gemonteerd, dan is het belangrijk dat je dit ook aan ons doorgeeft. Dit doe je door de nieuwwaarde van je caravan te verhogen met de nieuwwaarde van de caravanmover.